اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره فنی و حرفه‌ای آموزش و پرورش خراسان‌رضوی مطرح کرد

افزایش 3.6 درصدی هنرجویان فنی و حرفه‌ای خراسان‌رضوی در سال گذشته

خبرگزاری فارس: رئیس اداره آموزش متوسطه فنی و حرفه‌ای کاردانش آموزش و پرورش خراسان‌رضوی گفت: افزایش 3.6 درصدی هنرجویان ورودی به شاخه فنی و حرفه‌ای و کار و دانش از اقدامات مهم سال گذشته بوده است.

افزایش 3.6 درصدی هنرجویان فنی و حرفه‌ای خراسان‌رضوی در سال گذشته

حسین عباسی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در مشهد اظهار داشت: از اقدامات اجرایی مؤثر این اداره در سال گذشته، برگزاری کارگاه آموزشی نظارت جامع پژوهش محور، برگزاری کارگاه آموزشی مسابقات علمی - علمی، علمی- کاربردی و جشنواره هنری هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای و کار و دانش بوده است.

رئیس اداره آموزش متوسطه فنی و حرفه‌ای کار و دانش آموزش و پرورش خراسان‌رضوی افزود: تأسیس 9 باب هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای جدید و 130 رشته جدید در هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای و کار و دانش و افزایش تعداد هنرستان‌های شبانه‌روزی فنی و حرفه‌ای و کار و دانش از 95 به 110 باب نیز از برنامه‌های موفق این اداره در سال گذشته بود.

عباسی با اشاره به افزایش درآمد ناشی از اجرای طرح آموزش همراه با تولید در هنرستان‌ها از 250 میلیون تومان به حدود 400 میلیون تومان، گفت: افزایش تعداد رشته محل‌های تربیت‌بدنی از هفت رشته به 16 رشته، برگزاری آزمون‌های بنیه علمی ویژه پایه دوم و کنکور آزمایشی ویژه پایه سوم هنرستان‌ها و برگزاری دوره‌های تخصصی ضمن‌خدمت ویژه کارشناسان و مدیران هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای و کارو دانش و معاونین آموزشی ادارات اقدامات مؤثر اداره فنی و حرفه‌ای و کار و دانش است.

عباسی گفت: برگزاری مسابقات علمی - عملی و علمی - کاربردی هنرستان‌ها براساس دستورالعمل وزارتی و طراحی و ارسال سؤالات به کل کشور و هماهنگی در ارتباط با اجرای مشترک مرحله استانی به صورت هماهنگ و پیگیری اجرا و نظارت بر امر کتاب‌رسانی هنرستان‌ها و تجهیزات مورد نیاز آنها موفقیت‌های خوبی را در کارنامه سال 90 رقم زده است.

وی با اشاره به تشکیل نمایشگاه در هفته مشاغل گفت: این اداره برنامه‌هایی چون تجزیه و تحلیل امتحانات نهایی و بررسی وضعیت فارغ‌التحصیلان هنرستان‌ها و اعتباربخشی به کتب جدیدالتألیف با همکاری معاونت پژوهش و برگزاری اردوی علمی - پژوهشی ویژه کارشناسان و مدیران برتر آموزش و پرورش استان را به خوبی انجام داده است.

عباسی افزود: تشکیل جلسات مشترک با دستگاه‌های خارج از آموزش و پرورش برای عقد قراردادهای دوگانه آموزش در سایر دستگاه‌ها و جذب 5 هزار و 800 هنرجو به شیوه آموزش‌های دوگانه و تخصیص اعتباری بالغ بر هزار و 200 میلیون تومان برای آموزش آنان و اجرای دوره‌های کارآموزی و کارورزی از اقداماتی بود که در سال گذشته به اجرا درآمد.

انتهای پیام/و20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول