اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در سال 90 صورت گرفت

تعریف 2 هزار پروژه عمرانی در استان زنجان

خبرگزاری فارس: استاندار زنجان گفت: در سال گذشته 2 هزار و 546 پروژه عمرانی شهری و روستایی در استان زنجان تعریف شده است که برخی از آن‌ها به بهره‌برداری رسیده است.

تعریف 2 هزار پروژه عمرانی در استان زنجان

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، محمد رئوفی‌نژاد ظهر امروز در جلسه مشترک فرمانداران و مدیران ستادی استان زنجان با تاکید بر اینکه مجموع اعتبارات تملک و دارایی استان زنجان در سال 90 نسبت به سال 89 حدود 50 درصد رشد داشته است، اظهار داشت: مجموع اعتبارات و تملک دارایی استان در سال گذشته 270 میلیارد و 200 میلیون تومان برآورد شده است.

وی با اشاره به اینکه پایه اعتبارات جاری در استان زنجان ضعیف است و باید کاهش یابد، خاطرنشان کرد: مجموع این اعتبارات 101 میلیارد و 351 میلیون تومان محاسبه شده است که نسبت به سال 89 حدود 20 درصد افزایش داشته است.

استاندار زنجان با بیان اینکه میزان اعتبارات ملی سال 90 استان زنجان 51 میلیارد و 251 میلیون تومان اعلام شده است، اضافه کرد: این میزان نسبت به سال گذشته 15 درصد رشد داشته است.

وی با تاکید بر اینکه درآمد استان‌ها یکی از شاخص‌های تعیین بودجه‌ها محسوب می‌شود، ادامه داد: درآمد استان زنجان در سال گذشته 146 میلیارد و 299 میلیون تومان برآورد شده است که نسبت به سال 89 درآمد استان 32 درصد رشد داشته است.

رئوفی‌نژاد با اشاره به اینکه مجموع پروژه‌های عمرانی شهری و روستایی استان زنجان در سال 89 یک هزار و 648 پروژه بوده است، تصریح کرد: در سال گذشته حدود 2 هزار و 546 پروژه تعریف شده است که پروژه‌های سال گذشته از نظر تعداد 53 درصد و از نظر ریالی نیز 223 درصد نسبت به سال 89 رشد داشته است.

وی با بیان اینکه در سال گذشته 246 پروژه عمرانی شهری در استان زنجان وجود داشت، ادامه داد: تعداد پروژه‌های سال 90 نسبت به سال 89 حدود 24 برابر افزایش داشته است.

استاندار زنجان همچنین با بیان اینکه میزان اعتبارات تخصیص یافته به پروژه‌های عمرانی شهری در سال گذشته 112 میلیارد و 213 میلیون تومان بوده است، تصریح کرد: اعتبارات پروژه‌ها نسبت به سال 89 حدود 988 درصد بیشتر بوده است.

وی به یک هزار و 903 پروژه روستایی در استان زنجان اشاره کرد و افزود: تعدادی از این پروژه‌ها تاکنون به بهره‌برداری رسیده است و حجم قابل توجهی نیز در سه ماهه نخست سال جاری به بهره‌برداری می‌رسد.

رئوفی‌نژاد با تاکید بر اینکه استان زنجان نخستین استان در کشور است که جشن مسکن‌دار شدن در آن برگزار می‌شود، خاطر نشان کرد: این جشن در سوم خرداد ماه سال‌جاری برگزار می‌شود که بیش از 52 هزار مسکن به متقاضیان تحویل داده می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در سال گذشته سهم اشتغال استان زنجان 42 هزار و 400 نفر بوده است، ادامه داد: 52 هزار و 212 نفر اشتغال در استان زنجان ایجاد شده است.

استاندار زنجان با اشاره به اینکه در 45 روستای استان زنجان ظرفیت‌های بسیار خوبی ایجاد شده است، اظهار داشت: حدود 10 هزار نفر در روستاها سکونت یافتند که در حال حاضر نیز امکان استقرار 23 هزار نفر در روستاها وجود دارد.

وی به یک هزار و 222 طرح سرمایه‌گذاری با مبلغ 7 هزار و 864 میلیارد تومان در استان زنجان اشاره کرد و افزود: نسبت به سال 89 تعداد طرح‌های سال گذشته 30 درصد و از نظر ارزش ریالی نیز 131 درصد افزایش داشته است.

رئوفی‌نژاد با بیان اینکه در سال گذشته برای سه طرح بزرگ در استان زنجان با 115 میلیون دلار سرمایه‌گذاری خارجی صورت گرفته است، اضافه کرد: آورده سرمایه‌گذاری خارجی در طرح‌ها 142 میلیون دلار برآورد شده است.

وی با اشاره به اینکه میزان صادرات استان زنجان در سال گذشته 545 هزار تن است، ادامه داد: ارزش این میزان صادرات 630 میلیون دلار برآورد شده است که نسبت به سال 89 حدود 125 درصد رشد داشته است.

انتهای پیام/ی20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول