اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در سال 90 اتفاق افتاد

بهره‌برداری از 700 پروژه عمرانی تولیدی در اردبیل

خبرگزاری فارس: معاون برنامه‌ریزی استاندار اردبیل گفت: در سال 90 بیش از 700 پروژه عمرانی، تولیدی و خدماتی در سراسر استان اردبیل به بهره‌برداری رسید.

بهره‌برداری از 700 پروژه عمرانی تولیدی در اردبیل

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل مهدی مهدی‌زاده ظهر امروز در آخرین جلسه شورای برنامه‌ریزی اردبیل اظهار کرد: این پروژه‌های عمرانی، تولیدی و خدماتی با سرمایه‌گذاری 4 هزار و 800 میلیارد ریال در مناسبت‌های مختلف در سال‌جاری به بهره‌برداری رسید.

وی فرصت اشتغال فراهم شده را در استان اردبیل بالغ بر 37 هزار فرصت شغلی اعلام کرد و افزود: بیشتر این فرصت‌های شغلی در بخش کشاورزی، تولید، مسکن و حوزه گردشگری به وجود آمده است.

مهدی‌زاده به اجرا و استمرار مناسب قانون هدفمند کردن یارانه‌ها و همچنین ایجاد فرصت‌های اشتغال پایدار در تمام حوزه‌ها اشاره کرد و گفت: در قالب کارگروه‌های کشاورزی، صنعت و گردشگری سعی کردیم با در نظر گرفتن سال جهاد اقتصادی اهداف خود را محقق کرده و بسیاری از پیش‌بینی امور را در دستور کار قرار دهیم.

این مسئول در ادامه سخنان خود تصریح کرد: در جلسه شورای برنامه‌ریزی استان تصویب و ابلاغ 32 میلیارد تومان اعتبار برای رفع محرومیت از چهره مناطق محروم استان انجام شده و به سرعت ابلاغ می‌شود.

وی خاطر نشان کرد: در این جلسه قرار بود طرح جامع شهر کورائیم مورد بررسی و تصویب اعضا قرار گیرد که به دلیل حضور نیافتن مشاور طرح این امر به جلسات بعدی موکول شد.

به گزارش فارس، معاون برنامه‌ریزی استاندار اردبیل در مورد بهبود وضعیت آب شرب اردبیل نیز اضافه کرد: هشت میلیارد تومان اعتبار برای نصب و راه‌اندازی سیستم جدید در سد یامچی اختصاص یافته است تا برخی از مشکلات و معایب موجود برطرف شود.

رشد 54 درصدی درآمد استان در سال 90

مهدی‌زاده در ادامه از رشد قابل توجه درآمدهای استان در حد 54 درصد خبر داد و گفت: رشد قابل توجهی را نیز در اعتبارات عمرانی استان در حد 47 درصد شاهد بودیم که با تصویب بودجه در مجلس برای همیشه پایه بودجه عمرانی استان رشد مناسب پیدا می‌کند.

وی در ادامه سخنان خود از مدیران دستگاه‌های اجرایی که در حسابشان اعتباراتی باقی‌مانده است، خواست تا با جذب سریع آن تا 31 تیرماه سال آینده به تزریق و تخصیص آن اقدام کنند.

مهدی‌زاده سهم اعتبارات استان را از ماه 108 قانون برنامه پنجم توسعه در سال‌جاری 32 میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: در سالیان متمادی برنامه پنجم این رقم ثابت نبوده و به یقین تغییر پیدا می‌کند.

انتهای پیام/س10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول