اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

توسط گروه جهادی تالیان‌نور صورت گرفت

انجام پروژه‌های عمرانی در روستای تاج خاتون

خبرگزاری فارس: گروه جهادی تالیان‌نور که متشکل از دانشجویان دانشگاه پیام نور قم است، ایام نوروز در روستاهای بخش سلفچگان فعالیت‌های عمرانی انجام داده است.

انجام پروژه‌های عمرانی در روستای تاج خاتون

مسئول گروه جهادی تالیان‌نور امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم با اشاره به فعالیت‌های بسیج دانشجویی دانشگاه پیام نور در زمینه اردوهای جهادی اظهار داشت: گروه جهادی تالیان‌نور یک گروه جهادی متشکل از دانشجویان بسیجی دانشگاه پیام نور قم است که در سال‌های گذشته اقداماتی را در روستاهای اطراف قم به منظور محرومیت‌زدایی و ارتقای فرهنگی روستاها انجام داده است.

وی ادامه داد: گروه جهادی تالیان‌نور در ایام نوروز در منطقه جنداب اردوهای جهادی خود را با حضور 50 نفر از دانشجویان این دانشگاه برگزار کرد و روستاهای تاج خاتون، قاضی بالا، قاضی پائین و محمد بیگلو از روستاهای هدف این اردو بودند.

سید محمد هاشمی افزود: در این اردو فعالیت‌های عمرانی آموزشی، فرهنگی و ورزشی دنبال شد که در تمام این برنامه‌ها اهداف فرهنگی بیش از اهداف دیگر مدنظر بوده است.

وی اضافه کرد: در زمینه عمرانی گروه جهادی تالیان‌نور بیشتر فعالیت‌های خود را در روستای تاج خاتون متمرکز کرد که در این راستا ساخت سرویس بهداشتی برای دو خانواده نیازمند در برنامه‌های این گروه قرار گرفت و مسجد این روستا نیز توسط دانشجویان مرمت شد.

مسئول گروه جهادی تالیان‌نور ابراز داشت: دیوارنویسی از دیگر فعالیت‌هایی بود که در چهار روستا انجام شد تا فضای این روستاها در ایام نوروز بانشاط‌تر جلوه کند.

وی گفت: در ایام نوروز فعالیت‌های فرهنگی صورت گرفته در این روستاها، در مساجد متمرکز شده بود و تلاش می‌کردیم نقش مساجد را به عنوان پایگاه‌های فرهنگی و اعتقادی در روستاها پررنگ کنیم.

هاشمی با اشاره به اینکه مسجد باید در جامعه اسلامی محور باشد افزود: فعالیت‌های فرهنگی باید به سمتی هدایت شود که مردم مسجد را در تمام کارها محور قرار دهند.

وی ادامه داد: فعالیت‌های ورزشی از دیگر فعالیت‌های گروه جهادی دانشگاه پیام نور قم در این روستاها بود که بسیار مورد استقبال مردم به ویژه جوانان قرار گرفت.

مسئول گروه جهادی تالیان‌نور اظهار داشت: برگزاری مسابقات ورزشی مانند دارت و طناب‌کشی از جمله این فعالیت‌های ورزشی بود که در پایان هر مسابقه به برندگان جوایزی تعلق می‌گرفت.

وی گفت: همچنین در چهار روستای هدف در این اردو کلاس‌های قرآن برگزار شد و قرائت جزء 30 به اهالی این روستاها آموزش داده شد.

هاشمی با اشاره به کمبودهای موجود در روستاها از نظر مسائل اعتقادی افزود: بسیاری از اهالی روستاها به آموزش‌های جدی در زمینه نماز و احکام نیازمند هستند که این کار توسط مبلغانی که با گروه همراه شده بودند صورت می‌گرفت.

مسئول گروه جهادی تالیان‌نور اضافه کرد: برای خانم‌ها نیز یک‌سری کلاس‌های هنری مانند خیاطی، نقاشی و شبهه قالی برگزار شد و بسیاری از بانوان در این کلاس‌ها شرکت کردند.

وی ادامه داد: گروه جهادی تالیان‌نور تلاش کرد با برگزاری برنامه‌های تفریحی با مشارکت اهالی روستاها، فضای صمیمانه‌ای را در این اردو رقم بزند که اینگونه فعالیت‌ها گرایش مردم نسبت به گروه‌های جهادی را افزایش داده است.

هاشمی ابراز داشت: پیش از ایام نوروز برخی اعضای گروه با حضور در روستاها شرایط را برای حضور دانشجویان فراهم کردند و با ارتباط چهره به چهره با اهالی روستا نظرات آنان را در زمینه چگونگی برگزاری این اردو و فعالیت‌هایی که می‌توانند انجام دهند، جویا شدند.

وی با اشاره به همکاری ارگان‌ها با این گروه جهادی افزود: بخشدار و امام جمعه سلفچگان از این اردوها بازدید کرده و با ما همکاری خوبی داشتند؛ همچنین اداره آموزش و پرورش استان نیز مدارسی را برای اسکان در اختیار این گروه قرار داد.

انتهای پیام/و10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول