اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار زنجان تاکید کرد

نهادینه شدن قبح استفاده از کالای‌فرنگی در جامعه

خبرگزاری فارس: استاندار زنجان بر فراهم‌کردن زمینه مراجعه مردم به کالاهای داخلی تاکید کرد و گفت: در این رابطه باید فرهنگ استفاده از تولیدات‌داخلی و قبح استفاده از کالای‌فرنگی در جامعه نهادینه شود.

نهادینه شدن قبح استفاده از کالای‌فرنگی در جامعه

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان محمد رئوفی‌نژاد ظهر امروز در نشست مشترک ائمه‌جمعه با فرمانداران شهرستان‌ها و معاونان استاندار زنجان با اشاره به اینکه استان در سال‌جاری بیش از 10 محور کاری دارد، اظهار داشت: اساس همه کارها در این رابطه تحقق شعار سال خواهد بود.

وی تحقق شعار سال را که به ظاهر یک شعار اقتصادی است، منوط به همراهی و همکاری همه مسئولان اعم از اقتصادی و سیاسی دانست.

استاندار زنجان مسئولیت نهادهای حاکمیتی را در راستای تحقق شعار سال بهبود فضای کسب و کار عنوان کرد و افزود: فضا‌سازی برای تولید کالاهای‌داخلی از وظایف عموم مردم است.

وی بر فراهم‌کردن زمینه مراجعه مردم به کالاهای‌داخلی تاکید کرد و گفت: در این رابطه باید فرهنگ استفاده از تولیدات‌داخلی و قبح استفاده از کالای‌فرنگی در جامعه نهادینه شود.

رئوفی‌نژاد افزایش کیفیت کالاهای تولید‌شده را از وظایف تولیدکنندگان‌ داخلی دانست و ادامه داد: افزایش کیفیت مورد نظر باید برای جلب توجه مردم و هم رقابت در عرصه‌های بین‌المللی باشد.

وی تاکید کرد: برنامه‌ریزی‌ها در کشور به سمتی پیش‌ می‌رود که در کوتاه‌ترین زمان کشور بی‌نیاز از درآمدهای نفتی شود.

استاندار زنجان با اشاره به ایجاد صندوق ارزی در کشور اضافه کرد: این صندوق در زمان دولت احمدی‌نژاد و برای ذخیره‌سازی مازاد درآمدهای‌نفتی ایجاد شده است.

وی از تشکیل ستاد تولیدملی و حمایت از کار و سرمایه‌ایرانی در استان زنجان خبر داد و گفت: نخستین جلسه این ستاد امروز با حضور همه مدیران ستادی استان تشکیل می‌شود.

رئوفی‌نژاد ادامه داد: سفرهای شهرستانی در سال جاری با محوریت تولیدملی و حمایت از کار و سرمایه‌ایرانی برگزار می‌شود.

وی با اشاره به تشکیل ستاد توسعه کشاورزی تصریح کرد: سهم استان زنجان از اعتبارات در توسعه کشاورزی 169 میلیارد تومان است.

استاندار زنجان با اشاره به اینکه هر دو هفته یک بار ستاد توسعه کشاورزی تشکیل خواهد شد، اضافه کرد: تسهیلات در نظر گرفته شده به صورت کلی به متقاضیان پرداخت می‌شود.

وی به آخرین سال فعالیت دولت دهم اشاره کرد و افزود: دولت در نظر دارد بین 800 تا یک هزار طرح با نام طرح مهر را در آخرین سال فعالیت خود تکمیل کند.

رئوفی‌نژاد پروژه‌های طرح مهر را پروژه‌هایی عنوان کرد که 60 درصد پیشرفت کار دارند و دولت تصمیم دارد آنها را تا پایان کار خود تکمیل کند.

وی با اشاره به اینکه در سال‌جاری مقدمات برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری هم فراهم می‌شود، تصریح کرد: باید مواظب برخی فضا سازی‌ها برای جلوگیری از عملیاتی‌شدن پروژه‌های برنامه‌ریزی شده دولت در بخش‌های اقتصادی و عمرانی بود.

استاندار زنجان همچنین سفر دور چهارم هیئت دولت به استان زنجان را از دیگر برنامه‌های سال‌جاری اعلام کرد و گفت: این سفر هرچه زودتر انجام شود به نفع استان خواهد بود.

وی با اشاره به پیچیدگی بازار در سال‌جاری، گفت: هر دو هفته یکبار جلسه ستاد تنظیم‌ بازار تشکیل و معضلات موجود بررسی می‌شود.

رئوفی‌نژاد تاکید کرد: باید جلوی فضاسازی‌های کاذب در بازار گرفته شود و نباید اجازه داد در بازار تنش ایجاد شود.

وی به برقراری امنیت کامل در سال گذشته اشاره کرد و افزود: استان زنجان در سال گذشته موضوع امنیتی نگران‌کننده نداشته است.

استاندار زنجان بر حفظ امنیت موجود تاکید کرد و گفت: این وضع امنیتی باید ارتقا یابد.

انتهای پیام/خ10/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول