اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون استاندار سیستان‌ و بلوچستان:

کالاهای کیفی از بازارچه‌های مرزی سیستان ‌و بلوچستان صادر شود

خبرگزاری فارس: معاون استاندار سیستان و بلوچستان گفت: به منظور استقلال اقتصادی، کالاهای کیفی و استاندارد از بازارچه‌های مرزی سیستان و بلوچستان صادر شود.

کالاهای کیفی از بازارچه‌های مرزی سیستان ‌و بلوچستان صادر شود

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان، حامدعلی مبارکی پیش از ظهر امروز در نخستین جلسه ستاد ساماندهی مبادلات مرزی استان سیستان و بلوچستان اظهار داشت: شرکت‌های تعاونی مرزنشین باید اصل کیفیت و استاندارد را به منظور صادرات کالاهای مرغوب ایرانی از طریق بازارچه‌های مرزی استان رعایت و بر صادرات کالاهای صادراتی از مرزهای استان نظارت بیش از پیش صورت پذیرد.

وی افزود: تولیدکنندگان باید حساسیت بیشتری نسبت به تولیدات داخلی کشور داشته باشند تا بتوانیم به استقلال اقتصادی برسیم و بر همین اصل نیز مردم باید از کالاهای تولید داخلی استفاده کنند.

معاون استاندار سیستان و بلوچستان ادامه داد: فلسفه حمایت از مرزنشینی و ساماندهی مبادلات مرزی این است که مرزنشینان بتوانند با استفاده از فرصت‌های مرزی و از مبادی قانونی مایحتاج و معیشت خانوارهای خود را تأمین کنند و در این زمینه تسهیلاتی از جمله اختصاص سهمیه ارزی در نظر گرفته شده است.

مبارکی بیان داشت: یکی از اقدامات انجام شده برای مرزنشینان، افزایش شعاع 30 کیلومتری مرزنشینی به 50 کیلومتر است و بر همین اساس هم اکنون یک میلیون و 50 هزار نفر عضو، 90 تعاونی مرزنشین در سراسر استان هستند.

وی افزود: چند بازارچه مرزی نیز مصوب شده که در حال پیگیری آنها هستیم که اگر توجیه اقتصادی داشته باشد، ایجاد خواهند شد.

سیستان و بلوچستان هفت بازارچه فعال با رویکرد صادراتی، تعداد 94 تعاونی مرزنشین با یک میلیون و 50 هزار نفر عضو دارد.

انتهای پیام/ی20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول