اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سال جاری

طرح بهینه‌سازی پالایشگاه اصفهان به بهره‌برداری می‌رسد

خبرگزاری فارس: مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اصفهان گفت: در سال جاری طرح بهینه‌سازی پالایشگاه اصفهان به بهره‌برداری می‌رسد و بخشی از سوخت استاندارد را پالایشگاه اصفهان تولید می‌کند.

طرح بهینه‌سازی پالایشگاه اصفهان به بهره‌برداری می‌رسد

احمدرضا لاهیجان‌زاده امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اصفهان اظهار داشت: براساس مصوبه دولت مقرر شده است که از ابتدای سال جاری، سوخت یورو 4 وارد چرخه سوخت مصرفی شود.

وی با اشاره به اینکه کلان‌شهر‌ها در این مصوبه در اولویت قرار دارند، اضافه کرد: مسئولان در این زمینه باید به صورتی عمل کنند که تا مردادماه جاری سوخت هشت کلان‌شهر موجود در سطح کشور براساس استاندارد یورو 4 باشد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اصفهان تصریح کرد: وزارت نفت باید سوخت استاندارد یورو 4 و با کیفیت بالا را در پمپ‌بنزین‌های این کلان‌شهر‌ها توزیع کند.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر مقدمات تحقق این موضوع در اصفهان صورت گرفته است، ادامه داد: شرکت پخش فرآورده‌های نفتی نیز به دنبال ایجاد حداقل یک پمپ با سوخت استاندارد یورو 4 در پمپ‌بنزین‌های اصفهان و توسعه آنها در طول سال است.

لاهیجان‌زاده تأکید کرد: پیش‌بینی می‌شود که تا پایان سال جاری در صورتی که بخش‌های مربوطه در پالایشگاه‌ها در این زمینه به نتیجه برسند، عمده سوخت تولید شده در کشور براساس استاندارد یورو 4 باشد.

وی با اشاره به اینکه طرح بهینه‌سازی نیز از حدود پنج سال گذشته در پالایشگاه اصفهان آغاز شده است، افزود: در حال حاضر این طرح بالغ بر 80 درصد پیشرفت داشته است و در داخل پالایشگاه اجرا می‌شود.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اصفهان بیان داشت: در سال جاری طرح بهینه‌سازی پالایشگاه اصفهان به بهره‌برداری می‌رسد و بخشی از سوخت استاندارد را پالایشگاه اصفهان تولید می‌کند.

وی با اشاره به اینکه تمامی شهر‌های موجود در سطح کشور باید به سوخت استاندارد دست پیدا کنند، گفت: با تحقق این موضوع درصد بالایی از آلاینده‌های موجود در سطح شهر‌ها کاهش می‌یابد.

انتهای پیام/ی20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول