اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

پیشرفت 60 درصدی پالایشگاه فازهای 22 تا 24 در کمتر از 21 ماه

رکورد جهانی پیمانکاران داخلی در احداث پالایشگاه در پارس جنوبی

خبرگزاری فارس: مدیر منطقه شرکت نفت و گاز پارس از پیشرفت 60 درصدی پالایشگاه فازهای 22 تا 24 در کمتر از 21 ماه و ثبت رکورد جهانی خبر داد.

رکورد جهانی پیمانکاران داخلی در احداث پالایشگاه در پارس جنوبی

مهدی یوسفی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در عسلویه با اشاره به سفر پر خیر و برکت مقام معظم رهبری در هشتم فروردین سال گذشته به عسلویه اظهار داشت: این سفر موجی از انگیزه و نشاط کاری در پارس جنوبی ایجاد کرد و روزبه‌روز شاهد موفقیت‌های بیشتر و بهتری در منطقه بودیم.

وی اضافه کرد: همچنین سفر دلگرم‌کننده وزیر نفت و تشویق مدیرعامل و دست‌اندرکاران پروژه‌های این شرکت یک سال پس از این سفر تاریخی انگیزه‌ها را برای پیشرفت بیشتر پروژه‌ها و طرح‌ها مضاعف کرده است تا ان‌شاءالله منویات مقام عظمای ولایت به بهترین شکل تحقق یابد.

یوسفی به نامگذاری امسال به نام سال تولید ملی اشاره کرد و افزود: در سال تولید ملی و سرمایه و کار ایرانی باید بیش از گذشته تلاش کنیم و باید از تمام ظرفیت‌های موجود به نحو مطلوب بهره ببریم و نباید فرصت را هدر دهیم.

مدیر منطقه‌ شرکت نفت و گاز پارس خاطر نشان کرد: پارس جنوبی از مناطق مهم و استراتژیک صنعت نفت است و توسعه فازهای این منطقه از مهم‌ترین اولویت‌های وزارت نفت است.

یوسفی با اشاره به اجرای فازهای 22 تا 24 تصریح کرد: پیشرفت پالایشگاه خشکی فاز 22 تا 24 بیش از 60 درصد است که در مدت 21 ماه انجام شده و یک رکورد ارزشمند بین‌المللی است که توسط پیمانکاران داخلی به ثبت رسیده است.

وی یادآور شد: شرکت نفت و گاز پارس در اجرای این فاز و سایر فازهای در دست اجرا اهتمام ویژه دارد.

مدیر منطقه‌ شرکت نفت و گاز پارس از تولید 2 میلیارد استاندارد فوت مکعب گاز در روز در فازهای 22 تا 24 خبر داد و افزود: احداث 38 حلقه چاه در این فاز از جمله تاسیسات دریایی مهم این فازهاست.

یوسفی در ارتباط با تعداد سکوهای دریائی نیز گفت: تعداد چهار سکو هر یک برای تولید 500 میلیون استاندارد فوت مکعب در روز سکوهای دریایی این فازها را تشکیل می‌دهند.

وی اذعان داشت: تولید 50 میلیون استاندارد مترمکعب در روز گاز تصفیه شده، تولید 1/1 میلیون تن در سال گاز مایع برای صادرات، تولید 77 هزار بشکه در روز میعانات گازی برای صادرات و تولید یک میلیون تن در سال گاز اتان برای تامین خوراک پتروشیمی از مهم‌ترین تولیدات این پالایشگاه است.

انتهای پیام/خ20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول