اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل پالایشگاه جم خبر داد

افزایش 41 درصدی ظرفیت اسمی پالایشگاه جم

خبرگزاری فارس: مدیرعامل پالایشگاه جم از افزایش 41 درصدی ظرفیت اسمی پالایشگاه جم خبر داد.

افزایش 41 درصدی ظرفیت اسمی پالایشگاه جم

رحیم اسلامی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در جم اظهار داشت: پالایشگاه گاز جم از مهم‌ترین پالایشگاه‌های کشور است و هم‌اکنون بیش از 25 درصد گاز کشور را تولید می‌کند.

وی افزود: در سال 90 شاهد موفقیت چشمگیری در پالایشگاه بودیم و طرح‌های ارزشمندی در این مجموعه بزرگ مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

مدیرعامل پالایشگاه جم از افزایش ظرفیت تولید این پالایشگاه در سال‌های گذشته خبر داد و خاطر نشان کرد: ظرفیت طراحی اولیه پالایشگاه 85 میلیون مترمربع در روز بوده که با اجرای طرح افزایش ظرفیت در سال 1380 به 110 میلیون مترمربع افزایش یافت.

اسلامی تصریح کرد: با برنامه‌ریزی‌های دقیق انجام گرفته و تدابیر اندیشیده شده در تعمیرات اساسی سال 89 و انجام اصلاحات لازم و رعایت جوانب فنی اعم از فرآیندی، ایمنی، زیست محیطی، استانداردها و پایش و اندازه‌گیری پارامترهای کیفی این امکان ایجاد شد که ظرفیت پالایشگاه به 125 میلیون مترمکعب در زمستان سال 1389 برسد.

مدیرعامل پالایشگاه جم از افزایش 41 درصدی ظرفیت اسمی پالایشگاه جم خبر داد و افزود: تولید روزانه 125 میلیون مترمربع گاز روزانه در این پالایشگاه یک رکورد در عمر 22 ساله پالایشگاه است که نسبت به ظرفیت اسمی پالایشگاه 41 درصد رشد را نشان می‌دهد. 

وی با بیان اینکه خوراک پالایشگاه از دو منبع گازی نار و کنگان تامین می‌شود گفت: این خوراک توسط سه خط 30،24 و 48 اینچ تامین می‌شود.

اسلامی یادآور شد: از سال 89 تاکنون روزانه بین 10 تا 15 میلیون مترمکعب گاز توسط یک خط لوله 42 اینچ از حوزه گازی پارس جنوبی نیز دریافت می‌شود.

وی اذعان داشت: باید در راستای رشد اقتصادی کشور بیش از گذشته تلاش کنیم و همه باید در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری گام برداریم.

انتهای پیام/ک10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول