اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل پالایشگاه گاز ایلام:

روزانه 6.8 میلیون متر مکعب گاز در پالایشگاه گاز ایلام تولید می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیرعامل پالایشگاه گاز ایلام گفت: اکنون روزانه 6.8 میلیون متر مکعب گاز در پالایشگاه گاز ایلام تولید می‌شود.

روزانه 6.8 میلیون متر مکعب گاز در پالایشگاه گاز ایلام تولید می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از ایلام، عبدالرضا اکبرزاده ظهر امروز در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام اظهار داشت: این میزان گاز تولید شده در چرخه مصرف قرار گرفته و توسط مردم مصرف می‌شود.

وی ادامه داد: عملیات اجرایی این طرح گازی از سال 82 آغاز شد و پس از گذشت پنج سال در دیماه سال 86 بهره‌برداری آزمایشی آن شروع شده است.

وی افزود: پالایشگاه گاز ایلام با هدف تامین گاز خانگی استان، خوراک پتروشیمی ایلام، شیرین‌سازی گاز ترش مناطق بیجار و کمانکوه، تقویت فشار گاز غرب کشور و اشتغال‌زایی جوانان استان ایلام و در نهایت رونق اقتصادی منطقه اجرا شده است.   

این مسئول اضافه کرد: پالایشگاه گاز ایلام یکی از طرح‌های بزرگ و ملی در منطقه است که با دست توانمند دانشمندان و متخصصان داخلی ساخته شده و اکنون افتخاری بزرگ در پرونده ایران اسلامی است.

مدیرعامل پالایشگاه گاز ایلام گفت: در این پالایشگاه علاوه بر تولید گاز شیرین محصولات دیگری مانند اتان، پروپان، بنزین طبیعی و گوگرد نیز تولید می‌شود. 

وی ادامه داد: با توجه به برنامه‌ریزی‌های انجام شده قرار است ظرفیت تولید این طرح گازی در ایلام به روزانه به 10 میلیون متر مکعب در روز برسد.

انتهای پیام/ی20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول