اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرمنطقه شرکت نفت و گاز پارس:

پالایشگاه خشکی فاز 13 پارس‌جنوبی به پیشرفت 51 درصد رسید

خبرگزاری فارس: مدیرمنطقه شرکت نفت و گاز پارس گفت: پالایشگاه خشکی فاز 13 پارس جنوبی به پیشرفت 51 درصد رسید.

پالایشگاه خشکی فاز 13 پارس‌جنوبی به پیشرفت 51 درصد رسید

مهدی یوسفی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در عسلویه اظهار داشت: پارس جنوبی از مناطق مهم و عملیاتی صنعت نفت است و در سال تولید ملی و سرمایه و کار ایرانی باید بیش از پیش در توسعه این میدان مهم گازی اهتمام ورزیم.

وی افزود: مدیرعامل شرکت نفت و گاز پارس در سال جهاد اقتصادی تلاش بسیار ارزنده‌ای در راستای رشد و توسعه فازهای در دست اجرا داشت و شاهد مجاهده اقتصادی در این میدان بودیم که شخص وزیر نفت نیز به طور مرتب از فازها بازدید کرد و در جریان روند کارها قرار گرفت.

مدیرمنطقه شرکت نفت و گاز پارس با اشاره به پیشرفت قابل قبول فاز 13 و فازهای 22 تا 24 خاطر نشان کرد: این فازها از فازهای 35 ماهه است که با تلاش دست‌اندرکاران فازها به پیشرفت خوبی رسیده‌اند.

یوسفی از پیشرفت 51 درصدی فاز 13 پارس جنوبی خبر داد و تصریح کرد: پالایشگاه بخش خشکی فاز 13 به پیشرفت 51 درصدی رسیده که نشان‌دهنده تلاش بسیار خوب پیمانکاران و دست‌اندرکاران پروژه است.

این مسئول اضافه کرد: حفر 38 حلقه چاه و نصب چهار سکوی دریایی با ظرفیت تولید روزانه 500 میلیون فوت‌مکعب گاز در فاز 13 پارس جنوبی پیش‌بینی شده و قرار است در دو سکوی این فاز 22 حلقه چاه و در دو سکوی دیگر 16 حلقه چاه حفر شود.

مدیرمنطقه شرکت نفت و گاز پارس از به گاز رسیدن نخستین چاه این فاز خبر داد و افزود: ارزیابی اولیه برای حفاری نخستین حلقه چاه توصیفی فاز 13 انجام شده و این چاه در شرایط کنونی به گاز رسیده و این نخستین چاهی است که در فازهای 35 ماه پارس جنوبی حفر شده است.

یوسفی بیان داشت: عملیات حفاری دومین چاه فاز 13 پارس جنوبی نیز تا انتهای ماه جاری با تغییر موقعیت دکل حفاری انجام می‌شود.

وی در ارتباط با تولیدات این فاز نیز گفت: طرح توسعه فاز 13 پارس جنوبی با هدف تولید 50 میلیون مترمکعب گاز طبیعی تصفیه شده در روز، تولید 75 هزار بشکه میعانات گازی در روز و تولید 400 تن گوگرد در روز انجام می‌شود.

یوسفی متذکر شد: تولید سالانه 1.05 میلیون تن ال پی جی (گاز مایع) و تولید یک میلیون اتان برای استفاده در صنایع پتروشیمی مستقر در منطقه صنعتی عسلویه نیز از دیگر محصولاتی است که با راه‌اندازی این فاز محقق می‌شود.

این مسئول در پایان اذعان داشت: باید از تمام امکانات و ظرفیت‌های موجود برای رشد و توسعه فازهای پارس جنوبی اهتمام ورزیم و نباید فرصت را هدر دهیم.

انتهای پیام/ن20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول