اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل بهزیستی گیلان:

خدمات بهزیستی در خانه‌های مددجویان ارائه می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیرکل بهزیستی گیلان گفت: امسال سیستم ارجاع در گیلان اعمال می‌شود و مددجویان در خانه‌های خود خدمات بهزیستی را دریافت می‌کنند.

خدمات بهزیستی در خانه‌های مددجویان ارائه می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، کیانوش کوچکی‌نژاد پیش از ظهر امروز در جمع معاونان بهزیستی استان با بیان اینکه بیماری‌های مزمن سالمندان از مشکلات جدی این قشر است، اظهار کرد: سالمندان از نظر اجتماعی نیازمند حمایت هستند.

وی، پوشش بیمه سالمندان را از مسایل مهم دانست و تصریح کرد: بیمه‌ اجتماعی سالمندان از موضوعات مهمی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

این مسئول، نیمی از جمعیت جهان تا سال 2050 میلادی را سالمندی دانست و خاطرنشان کرد: افراد باید دوران سالمندی سالم داشته باشند.

وی، از فعالیت 11 مرکز شبانه‌روزی سالمندی در گیلان خبر داد و بیان کرد: این مراکز دارای نیروهای متخصص هستند و به روح و جسم سالمندان توجه می‌شود.

کوچکی‌نژاد فعالیت مراکز روزانه را از دیگر خدمات سالمندان ذکر کرد و یادآور شد: مراکز روزانه گیلان دارای ظرفیت‌های خالی هستند که باید از آنها استفاده شود.

وی، به طرح ویزیت در منزل برای ارائه خدمات بهتر به سالمندان اشاره کرد و افزود: خدمات پزشکی طرح ویزیت در منزل سالمندان در هفت مرکز پوشش داده می‌شود.

مدیر کل بهزیستی گیلان، ارائه مجوز فعالیت به متقاضیان تاسیس مجتمع خدمات بهزیستی را از جمله راهبردهای بهزیستی در سال جاری عنوان کرد و متذکر شد: برای این واگذاری، امور مجتمع‌های غیر دولتی فعال و کار آمد  تقویت می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه امسال سیستم ارجاع در یکی از شهرستان‌های استان به صورت نمونه و آزمایشی اعمال می‌شود، تصریح کرد: در این سیستم مددجویان به صورت مستقیم به اداره مراجعه نمی‌کنند و از طریق مجتمع‌ها اقدام‌های لازم برای برطرف کردن مشکل آنان انجام می‌شود و در غیر این صورت از طریق برگ ارجاع به اداره کل مراجعه می‌کنند.

کوچکی‌نژاد، اجرایی شدن این شیوه را موجب کاهش حجم مراجعان در ملاقات‌های عمومی دانست و متذکر شد: با اجرای طرح مذکور خدمات بهزیستی به خانه‌های مددجویان راه می‌یابد و دیگر مددجویان برای دریافت خدمات به بهزیستی مراجعه نمی‌کنند.

ا‌نتهای پیام/خ۲۰/پ3003 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول