اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره بهزیستی تفت:

328 سالمند زیر پوشش بهزیستی تفت هستند

خبرگزاری فارس: رئیس اداره بهزیستی شهرستان تفت گفت: در حال حاضر 328 سالمند در شهرستان تفت زیر پوشش بهزیستی هستند.

328 سالمند زیر پوشش بهزیستی تفت هستند

سیدمهدی حسینی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در تفت اظهار داشت: در حال حاضر 328 سالمند زیر پوشش بهزیستی شهرستان تفت هستند که از این تعداد 115 نفر مرد و 213 نفر زن هستند.

وی خاطرنشان کرد: از این تعداد 225 نفر خدمات حمایتی رفاهی و 103 نفر خدمات مراقبتی در قالب مراکز نگه‌داری سالمندان دریافت می‌کنند، تعداد سالمندان مقیم در تنها مرکز شبانه‌روزی نگه‌داری سالمندان شهرستان تفت، 120 نفر است.

رئیس اداره بهزیستی شهرستان تفت با بیان اینکه درصد جمعیت سالمندی این شهرستان در مقایسه با بسیاری از شهرهای دیگر بالاتر است، اظهار داشت: به همین منظور بهزیستی اقدام به اجرای طرح‌ها و برنامه‌های ویژه سالمندان کرده است.

وی با اشاره به اجرای طرح توانمندسازی سالمندان در بهزیستی تفت عنوان کرد: این طرح به منظور فراهم ساختن امکان حضور سالمندان در جامعه، تأمین نیازهای اساسی، حفظ موقعیت و جایگاه سالمندان و با هدف تکریم سالمندان در جامعه، حفظ روحیه و ایجاد نشاط در سالمندان از طریق شرکت دادن آنان در برنامه‌های گروهی اجرا می‌شود.

حسینی اجرای طرح ویزیت در منزل را یکی دیگر از برنامه‌های بهزیستی ویژه سالمندان دانست و اظهار داشت: این طرح به منظور ارتقاء سطح سلامت سالمندان با تشخیص و درمان به موقع بیماری‌ها صورت می‌گیرد.

وی خاطرنشان کرد: آموزش درست زیستن در دوره سالمندی از قبیل توجه به توصیه‌های بهداشتی، مشاوره‌های تغذیه‌ای، ورزش و حرکات درمانی برای پیشگیری از پوکی استخوان و به صورت کلی آموزش شیوه‌های سالمندی سالم از اهداف اصلی اجرای این طرح به شمار می‌رود.

حسینی افزود: ارزیابی اولیه و تشکیل پرونده توسط مددکار اجتماعی و روانشناس، ویزیت پزشک، خدمات فیزیوتراپی و کاردرمانی، ارائه خدمات ارتوپدی فنی و ارجاع به متخصص قلب، اعصاب و روان و … از جمله خدماتی است که در این طرح به سالمندان به صورت رایگان ارائه داده می‌شود.

رئیس اداره بهزیستی شهرستان تفت با اشاره به حوادث دوران سالمندی بر مراقبت سالمندان تأکید کرد و اظهار داشت: با توجه به اینکه بسیاری از حوادث در منازل برای سالمندان رخ می‌دهد، به همین دلیل لازم است فضا برای آنها مناسب‌سازی شود.

وی ادامه داد: در این راستا بهزیستی در قالب طرح توان‌بخشی مبتنی بر جامعه اقدام به مناسب‌سازی منازل سالمندان زیر پوشش خود کرده است.

انتهای پیام/خ20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول