اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون بهزیستی خراسان‌جنوبی خبر داد

بهره‌مندی 12 هزار معلول از خدمات بهزیستی در خراسان‌جنوبی

خبرگزاری فارس: معاون توانبخشی بهزیستی خراسان‌جنوبی گفت: بیش از 12 هزار نفر معلول در استان خراسان‌جنوبی از خدمات بهزیستی بهره‌مند می‌شوند.

بهره‌مندی 12 هزار معلول از خدمات بهزیستی در خراسان‌جنوبی

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند به نقل از روابط عمومی اداره بهزیستی خراسان‌جنوبی، عبدالله عباس‌آبادی اظهار داشت: مجموع معلولان ثبت شده در بهزیستی استان 12 هزار و 845 نفر است که از این تعداد 79 نفر ضایعه نخاعی، 244 نفر سالمند، 3 هزار و 670 نفر معلول ذهنی، 3 هزار و 406 نفر معلول جسمی حرکتی، 718 نفر بیماران روانی مزمن، یک‌هزار و 176 نفر نابینا، یک‌هزار و 963 نفر ناشنوا، 247 نفر بیمار صرع و یک‌هزار و 341 نفر چند معلولیتی در خراسان‌جنوبی هستند.

وی با بیان اینکه 30 مرکز توانبخشی در سطح استان فعال هستند، ادامه داد: در مراکز روزانه استان جمعاً 500 نفر از معلولان خدماتی از جمله آموزشی، توانبخشی، مهارت‌های زندگی، فعالیت‌های خودیاری، مراقبت فردی و نگهداری استفاده می‌کنند و در بخش مراکز توانبخشی غیر دولتی خدماتی شامل فیزیوتراپی، کاردرمانی، فعالیت‌های ورزشی، خودیاری و آموزشی به معلولین ارائه می‌شود و این مراکز به صورت هیئت امنایی یا خصوصی اداره می‌شود.

معاون توانبخشی بهزیستی خراسان‌جنوبی تصریح کرد: به طور متوسط تمامی خدمات توانبخشی ارائه شده به یک نفر معلول در سال 15 میلیون ریال هزینه در بردارد.

عباس‌آبادی با بیان اینکه 30 درصدی از معلولان جسمی حرکتی و ضایعه نخاعی نیازمند ویلچر هستند، خاطرنشان کرد: واگذاری وسایل توانبخشی اعم از ویلچر، عصا، واکر، سمعک به معلولین نیازمند تحت حمایت به صورت رایگان است.

انتهای پیام/خ۳۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول