اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار ابهر:

مدیریت مناسب آب و خاک عامل توسعه کشاورزی است

خبرگزاری فارس: فرماندار ابهر گفت: مدیریت مناسب آب و خاک یکی از مهمترین عوامل موفقیت در توسعه بخش کشاورزی است.

مدیریت مناسب آب و خاک عامل توسعه کشاورزی است

به گزارش خبرگزاری فارس از ابهر، علی یوسفی بعدازظهر امروز در جلسه ستاد اجرایی توسعه بخش کشاورزی این شهرستان با بیان اینکه رئیس ‌جمهور با تشکیل این ستاد درصدد ایجاد انقلابی در بخش کشاورزی همچون مسکن مهر است، اظهار داشت: در حال حاضر 46 درصد مسکن مهر شهرهای زیر 25 هزار نفر استان زنجان در شهرستان ابهر بوده و این جایگاه خوب در استان نشان از تلاش و همت بالای مسئولان این شهرستان دارد.

وی افزود: همچنان که شهرستان ابهر در سال گذشته در بحث اشتغال بالاترین میزان اشتغال استان را به خود اختصاص داده و در جایگاه نخست قرار گرفت، در بحث ستاد اجرایی توسعه بخش کشاورزی نیز این گونه خواهد بود.

فرماندار شهرستان ابهر با بیان اینکه این شهرستان از ظرفیت‌های خوبی برای توسعه بخش کشاورزی برخوردار است، ابراز داشت: یکی از مهم‌ترین آیتم‌های این امر مدیریت مناسب آب و خاک است.

وی افزود: برای این مدیریت ابزارهایی همچون اعتبارات و نیز واگذاری اختیار به مدیریت را در اختیار داریم به گونه‌ای که ما هیچ پرونده‌ای را برای تصمیم‌گیری به استان ارسال نمی‌کنیم.

یوسفی با بیان اینکه هر چه این حرکت با تدبیر باشد کار ما راحت‌تر خواهد بود، تصریح کرد: موفقیت ستاد به میزان هماهنگی اعضا بستگی دارد.

وی با بیان اینکه باید یک دبیرخانه مستقل و فعال برای ستاد اجرایی توسعه بخش کشاورزی در اداره جهاد کشاورزی داشته باشیم، گفت: باید همه نامه‌ها و اسناد به صورت جداگانه بایگانی شود.

فرماندار شهرستان ابهر افزود: باید یکی از کارکنان اداره جهاد کشاورزی مامور به این کار شود و در این میان برای سهولت کار کمیته‌هایی را نیز برای ستاد اجرایی توسعه بخش کشاورزی تشکیل می‌دهیم.

وی با بیان اینکه رئیس امور آب شهرستان مسئولیت کمیته آب را بر عهده دارد، گفت: نمایندگان اداره‌های جهاد کشاورزی، برق، شرکت گاز و برخی از دستگاه‌های دیگر عضو این کمیته هستند.

یوسفی افزود: در کمیته زمین، زمین‌های ما تعیین تکلیف شده و مسئولیت آن بر عهده اداره منابع طبیعی و با عضویت امور اراضی، جهاد کشاورزی، ثبت اسناد و اداره اوقاف است.

وی بانک کشاورزی را مسئول کمیته تسهیلات عنوان و اضافه کرد: در این کمیته نماینده فرمانداری و نیز نماینده جهاد کشاورزی نیز حضور دارند.

فرماندار شهرستان ابهر با بیان اینکه یکی از اهداف ستاد اجرایی توسعه بخش کشاورزی بحث اشتغال است، گفت: کمیته توسعه اشتغال ستاد اجرایی توسعه بخش کشاورزی با مسئولیت اداره تعاون و کار و رفاه اجتماعی و عضویت دستگاه‌های مربوطه فعالیت می‌کند.

وی با تاکید بر لزوم تهیه شناسنامه‌ای از وضعیت چاه‌های آب تصریح کرد: هر شهرستانی که برای توسعه بخش کشاورزی خود برنامه داشته باشد به همان میزان می‌تواند اعتبار جذب کند.

گفتنی است به منظور هماهنگی و پیگیری مصوبات ستاد اجرایی استان در شهرستان‌ها، ستاد اجرایی توسعه بخش کشاورزی شهرستان به اختصار ستاد اجرایی شهرستان نامیده شده و به ریاست فرماندار و با عضویت روسای اداره‌های ناظر با اعضای ستاد اجرایی استان در سطح شهرستان تشکیل می‌شود.

همچنین بررسی درخواست‌ها و طرح‌های پیشنهادی اشخاص حقیقی  و حقوقی در سطح شهرستان، اتخاذ تصمیم در زمینه واگذاری اراضی به صورت اجاره، حق بهره‌برداری و یا حق انتفاع در قالب طرح و تعیین میزان تسهیلات مورد نیاز هر طرح و معرفی به بانک عامل از وظایف ستاد اجرایی توسعه بخش کشاورزی شهرستان است.

انتهای پیام/س10/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول