اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار چهارمحال و بختیاری تاکید کرد

توسعه کشاورزی راهکار رسیدن به اقتصاد بدون نفت

خبرگزاری فارس: استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: توسعه کشاورزی مهم‏‎ترین راه رسیدن به اقتصاد بدون نفت است.

توسعه کشاورزی راهکار رسیدن به اقتصاد بدون نفت

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، علی‌اصغر عنابستانی عصر امروز در نشست کارگروه توسعه کشاورزی این استان اظهار داشت: برای رفع وابستگی اقتصاد کشورمان به نفت، به صورت جدی‌تر و عملی‌تر توسعه بخش کشاورزی را دنبال و پیگیری کرد و لوازم آن را فراهم ساخت.

وی افزود: کشاورزی با توجه به فراهم بودن بسیاری شرایط آن از جمله بسترهایی است که می‌تواند زمینه‌ساز توسعه این استان قرار گرفته و فرصت‌های شغلی قابل توجهی در این استان برای پاسخگویی به نیاز بازار کار ایجاد کند.

نماینده عالی دولت در چهارمحال و بختیاری به اجرای طرح واگذاری حق بهره‎برداری زمین‎های ملی به افراد و تعاونی‎های کشاورزی اشاره کرد و افزود: حق بهره‌برداری این زمین‎ها به کشاورزان و دانش آموختگان کشاورزی بدون زمین یا کم‎زمین واگذار می‎شود.

عنابستانی به ضرورت اجرای سریع و ضربتی این طرح اشاره کرد و گفت: در اجرای طرح واگذاری حق بهره‎برداری زمین‎های ملی به افراد و تعاونی‎ها، باید از کاغذ بازی‎های رایج پرهیز و شرایط را برای اجرای سریع و مطلوب این طرح فراهم کرد.

استاندار چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: در عین حال و با وجود ضرورت انجام ضربتی کار، باید بر نحوه انجام کار نظارت کافی و لازم صورت گیرد و با افراد کم‎کار و یا متخلف در اجرای این طرح به شدت برخورد شود.

وی تصریح کرد: اولویت واگذاری حق بهره‎برداری این زمین‎های ملی برای افراد و تعاونی‎هایی است که تاکنون هیچ زمینی دریافت نکرده‎اند.

عنابستانی خاطرنشان کرد: کاربری این اراضی به زمینه‎های مختلف کشاورزی مانند زراعت، توسعه باغات، گاوداری، مرغداری، شیلات، گلخانه و نظیر آن اختصاص دارد.

انتهای پیام/ی20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول