اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در جلسه کارگروه توسعه کشاورزی قروه صورت گرفت

تصویب اجرای 216 طرح توسعه کشاورزی در قروه

خبرگزاری فارس: در دومین جلسه کارگروه توسعه بخش کشاورزی شهرستان قروه، 216 طرح با اعتباری بالغ بر 294 میلیارد ریال به تصویب رسید.

تصویب اجرای 216 طرح توسعه کشاورزی در قروه

به گزارش خبرگزاری فارس از قروه فرماندار قروه ظهر امروز در این جلسه با اشاره به استعداد و قابلیت‌های این شهرستان در بخش کشاورزی، اظهار داشت: تاکنون هزار و 416 طرح با اعتبار پیشنهادی 605 میلیارد ریال به تصویب رسیده است که با اجرای آن تحول چشمگیری در بخش کشاورزی شهرستان ایجاد می‌شود.

نادر فخری با اشاره به محدودیت منابع آبی شهرستان و نبود سد و رودخانه‌های دایمی در شهرستان، افزود: در حال حاضر 2 هزار و 42 حلقه چاه کشاورزی مجاز در دشت‌های این شهرستان وجود دارد که ظرفیت مناسبی برای ایجاد دیگر فعالیت‌های مرتبط با آب، از جمله پرورش آبزیان به شمار می‌رود.

وی در ادامه از تشکیل گروه‌های استعدادیابی به منظور شناخت ظرفیت‌های روستایی به منظور ایجاد تعاونی‌های کشاورزی روستایی خبر داد و گفت: فارغ‌التحصیلان دانشگاهی در اولویت واگذاری امتیاز تشکیل تعاونی روستایی خواهند بود.

خسرو کریمی‌پناه مدیر جهاد کشاورزی قروه نیز در این نشست با اشاره به اجرای طرح طوبی و ایجاد باغات دیم در سطح 430 هکتار از اراضی شیب دار این شهرستان، گفت: از سطح یاد شده به دلیل محدودیت منابع آبی و عدم دسترسی به آب، تنها 50 درصد سبز شده است و 50 درصد از بین رفته است.

انتهای پیام/غ20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول