اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون جهاد کشاورزی استان اردبیل:

اعتبارات توسعه‌ای کشاورزی اردبیل را توانمند می‌سازد

خبرگزاری فارس: معاون اقتصادی و برنامه‌ریزی جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: اختصاص اعتبارات توسعه‌ای در بخش کشاورزی این استان را به قطب توانمند تولیدات کشاورزی و موادغذایی در کشور و حتی دنیا تبدیل می‌کند.

اعتبارات توسعه‌ای کشاورزی اردبیل را توانمند می‌سازد

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، اصغر پرتوی شامگاه سه‌شنبه در جلسه کارگروه توسعه فعالیت های کشاورزی نمین اظهار داشت: استان اردبیل دارای استعداد و توانمندی فوق‌العاده در حوزه توسعه کشاورزی است که اختصاص اعتبارات به این بخش نیز باید طوری باشد تا زمینه را برای پیشرفت روزافزون این بخش بیش از پیش فراهم کنیم.

وی با یادآوری اینکه تولیدات کشاورزی به ویژه در استان مستعدی همچون اردبیل می‌تواند بسترساز اتکا به تولید ملی باشد خاطرنشان کرد: جامه عمل پوشاندن به فرمایشات مقام معظم رهبری و تحقق پیام نوروزی ایشان تنها با تکیه بر تولیدات داخلی محقق خواهد شد و ظرفیت کشاورزی استان اردبیل این زمینه را می‌تواند برای کشور فراهم کند.

این مسئول در بخش دیگری از سخنان خود با یادآوری اینکه سهم استان اردبیل از اعتبارات توسعه فعالیت‌های بخش کشاورزی یک هزار و 850 میلیارد ریال تعیین شد بیان داشت: 66 هزار میلیارد ریال اعتبار برای توسعه فعالیت‌های بخش کشاورزی کشور اختصاص یافته است.

پرتوی با اشاره به پیام نوروزی مقام معظم رهبری و مطالبه ایشان اضافه کرد: بخش کشاورزی در استان اردبیل به ویژه در شمال این استان باید بسترساز و تامین کننده نیازهای عمومی و جدی کشور در بخش کشاورزی باشد و در این حوزه باید طوری عمل کنیم که قطع وابستگی به نهاده‌های کشاورزی به طور محض محقق شود.

وی با یادآوری اعتبارات تخصیص یافته به فعالیت‌های بخش کشاورزی استان اردبیل باید در اسرع وقت هزینه شود گفت: این اعتبار به صورت شناور بین شهرستان‌های استان توزیع می‌شود و هر شهرستان می‌تواند بر اساس استعدادها و ظرفیت‌های موجود از این اعتبارات جذب کند.

معاون اقتصادی و برنامه‌ریزی جهاد کشاورزی استان اردبیل در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه این اعتبارات به صورت تسهیلات قرض‌الحسنه با سود چهار درصد برای طرح‌های جدید اعطا می‌شود ادامه داد: برای پروژه‌های نیمه تمام گلخانه‌ای و تولیدی نیز اعتبارات با سود هفت درصد اعطا می‌شود.

پرتوی افزود: جوانان تحصیل کرده در زمینه کشاورزی می‌توانند از همین امروز برای بهره‌مندی از این تسهیلات برای اشتغالزایی خود و اطرافیانشان به ادارات ذیربط شهرستان‌های خود مراجعه کنند.

*بخش کشاورزی زمینه ایجاد اشتغال مولد را دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در ادامه این جلسه فرماندار شهرستان نمین نیز در سخنانی اظهار داشت: بخش تولیدات کشاورزی در استان اردبیل زمینه و ظرفیت ایجاد اشتغال مولد و پایدار را در این استان دارد.

سیدتقی دریتیم استفاده از ظرفیت‌ها و استعدادهای کشاورزی منطقه را با هدف ایجاد اشتغال برای جوانان تحصیل کرده جویای کار تاثیرگذار اعلام کرد و افزود: این بخش در بالا بردن میزان راندمان تولیدات کشاورزی و توسعه فعالیت‌های کشاورزی نقش مهمی را ایفا می‌کند.

وی گفت: در واگذاری زمین به فارغ‌التحصیلان رشته کشاورزی برای اجرای طرح‌های کشاورزی مدنظر این طرح باید زمین‌های کم بازده و بدون معارض در اولویت اول قرار گیرد.

فرماندار نمین بر شناسایی طرح‌های اولویت‌دار این شهرستان با توجه به ظرفیت‌های نمین برای اجرای این طرح توسط اعضای کارگروه تاکید کرد.

وی از آمادگی این شهرستان برای بهتر کردن و نوسازی اماکن دامی و ساماندهی 50 مورد دامداری غیرفعال شهرستان با استفاده از این اعتبارات خبر داد.

فرماندار نمین در پایان سخنان خود افزود: 5 هزار هکتار زمین در این شهرستان برای واگذاری به تحصیل‌کردگان بخش کشاورزی برای اجرای طرح‌های کشاورزی موجود است که می‌توانیم به متقاضیان واگذار کنیم.

انتهای پیام/ی20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول