اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر خبر داد

اختصاص تسهیلات میلیاردی برای توسعه بخش کشاورزی بوشهر

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان جهادکشاورزی استان بوشهر گفت: در راستای توسعه و تحول در بخش کشاورزی استان بوشهر تسهیلات یک‌هزار میلیارد ریالی به این بخش اختصاص می‌یابد.

اختصاص تسهیلات میلیاردی برای توسعه بخش کشاورزی بوشهر

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر نوذر منفرد ظهر امروز در نشست کارگروه کشاورزی استان بوشهر اظهار داشت: دولت نهم و دهم توجه به بخش کشاورزی را از برنامه‌های مهم خود قرار داده و همین امر موجب شده تا در این بخش شاهد توفیقات زیادی در سطح کشور باشیم.

منفرد اضافه کرد: در سال زراعی 89 میزان 10 هزار تن بذر گندم توسط شرکت‌های بوجاری و عمل آوری بذر گندم در استان تامین و بین کشاورزان توزیع شد.

این مقام مسئول افزود: تعداد شرکت‌های فعال در این زمینه را پنج شرکت عنوان کرد و گفت: استان بوشهر دارای فعال‌ترین شرکت‌های بوجاری در بین شرکت‌های تولیدکننده بذر در کشور است که بصورت صددرصد بخش خصوصی مدیریت می‌شود. وی افزود: در واگذاری اراضی کشاورزی اولویت با اعضای حقیقی و حقوقی سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی است.

منفرد افزود: همچنین روستائیان بیکار فاقد زمین و کم زمین و افراد با تجربه و یا دارای مدرک تحصیلی مرتبط نیز در اولویت واگذاری اراضی کشاورزی هستند.

منفرد بیان کرد: کشاورزی به عنوان پشتوانه نظام می‌تواند هم در عرصه اقتصاد و هم در عرصه اشتغال اثرگذار باشد و این کارگروه با این رویکرد در دولت ایجاد شد.‎

وی اضافه کرد: در گام اول 500 هزار اشتغال از طریق این طرح باید ایجاد شود و به همین دلیل ستاد اجرایی این کارگروه در استان‌ها و شهرستان‌ها تعریف شده است.

منفرد تصریح کرد: جلسات این ستاد با حداقل شش عضو رسمیت می‌یابد و تصمیمات آن با پنج رأی اعضاء و شهرستان‌های موافق قابل اجرا است و اعضاء موظف هستند در جلسات حضور یابند.

منفرد ادامه داد: طراحی و تدوین برنامه‌ها ساز و کارهای لازم برای اجرای مصوبات کار گروه در استان بوشهر، تعیین حد نصاب اراضی قابل واگذاری در این استان و تصمیم‌گیری در زمینه تامین و تخصیص آب مورد نیاز به طرح‌های مربوط از جمله وظایف ستاد اجرایی در استان به شمار می‌رود.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان بوشهر تاکید کرد: مسئولان ستاد شهرستانی مسئولیت سنگینی دارند و باید با کار کارشناسی و به صورت منفرد صورت گیرد افزود: در طرح توسعه بخش کشاورزی یک‌هزار و 80 میلیارد ریال به استان بوشهر تسهیلات اختصاص یافته است.

وی تصمیم‎گیری در ارتباط با تامین، اولویت‎بندی و تخصیص اعتبارات تملک دارایی و هماهنگی بین دستگاه‎های اجرایی در راستای تسهیل در اجرای طرح‎ها را از دیگر وظایف ستاد اجرایی کارگروه توسعه بخش کشاورزی در استان بوشهر ذکر کرد.

منفرد افزود: ستاد اجرایی این کارگروه به زودی در شهرستان‌ها با محوریت فرمانداری و مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان تشکیل می‌شود.

وی گفت: توسعه کشاورزی برای حوزه کشاورزی یک کار حیثیتی است و فرمانداران نقش رئیس کارگروه‎ها را در شهرستان‎ها دارند و باید زمینه اجرای وظایف و بندهای پیش‌بینی شده در این طرح را فراهم کنند.

انتهای پیام/صا10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول