اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار نهبندان:

طرح توسعه بخش کشاورزی نهضت عظیم اشتغالزایی را به دنبال دارد

خبرگزاری فارس: فرماندار نهبندان گفت: اجرای طرح توسعه بخش کشاورزی علاوه بر ایجاد نهضت عظیم اشتغالزایی نیز افزایش تولید ملی و توان اقتصادی مردم را به دنبال دارد.

طرح توسعه بخش کشاورزی نهضت عظیم اشتغالزایی را به دنبال دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از نهبندان، حسین شرافتی صبح امروز در دومین جلسه کارگروه توسعه بخش کشاورزی شهرستان نهبندان اظهار داشت: اقدامات بزرگ برای توسعه و پیشرفت هر منطقه بدون تلاش مضاعف و برنامه‌ریزی صحیح و کارشناسی شده محقق نمی‌شود همچنین توسعه بخش کشاورزی هرگز با گذراندن امورات به روال عادی و برنامه‌ریزی‌های معمولی به ثمر نمی‌نشیند.

وی تصریح کرد: طرح توسعه بخش کشاورزی که از طرف دولت کریمه پیشنهاد و اجرایی می‌شود در حقیقت خروجی و ثمرات خوبی همانند طرح مسکن مهر دارد و مردم از مزایای آن بهره‌مند می‌شوند.

فرماندار نهبندان با بیان اینکه توسعه و پیشرفت با دقت عمل، برنامه‌ریزی مناسب و رعایت ضوابط و قوانین مسیر می‌شود، افزود: برای توسعه بخش کشاورزی نهبندان زمینه‌ و بسترها فراهم و از طرفی این شهرستان از ظرفیت‌های خوبی در این زمینه برخوردار است.

شرافتی با اشاره به اینکه تمامی کشاورزان و دامداران قدیمی و با تجربه، دانش‌آموختگان و افراد دارای توان تولید و اشتغالزایی می‌توانند در این طرح شرکت و از مزایای آن بهره‌مند شوند، اظهار داشت: اما در روند اجرای طرح‌های توسعه بخش کشاورزی باید نظارت و کنترل مستمر از طرف مسئولان مربوطه صورت پذیرد.

وی اذعان داشت: اجرایی شدن طرح توسعه بخش کشاورزی علاوه بر ایجاد نهضت عظیم اشتغالزایی نیز افزایش تولید ملی و توان اقتصادی مردم را به دنبال دارد.

فرماندار نهبندان مبلغ اختصاص یافته برای توسعه بخش کشاورزی خراسان‌جنوبی را رقمی بالغ بر 232 میلیارد تومان عنوان کرد و افزود: شهرستان نهبندان نیز می‌تواند با تصویب طرح‌های مختلف و البته کارشناسی‌ شده سهم خود را از این میزان اعتبار جدا کند.

شرافتی تصریح کرد: مقرر شده تا 10 طرح بزرگ کشاورزی شهرستان را طی 15 روز آینده به مرکز استان معرفی کنیم و مسئولان مربوطه و اعضای این کارگروه باید در این زمینه پیگیری‌ها و اقدامات لازم را انجام دهند.

وی یادآور شد: برای اجرای طرح توسعه بخش کشاورزی و موفقیت‌آمیز بودن آن در شهرستان باید برنامه‌ریزی و تصمیم‌سازی‌هایی را بر اساس نیازمندی‌های هر منطقه و روستا انجام داده و سپس طرحی کارشناسی شده را مصوب و به بانک عامل معرفی کنیم.

فرماندار نهبندان اظهار داشت: آن دسته از چاه‌های کشاورزی که سهمیه برداشت آب آنها بالا ولی راندمان و خروجی کار کمتر از سهمیه آب در اختیار آنهاست سهمیه برداشت آب آنها نصف می‌شود تا از طرفی آب مازاد برای طرح‌های توسعه بخش کشاورزی شهرستان مورد استفاده قرار گیرد.

شرافتی گفت: مصوبات جلسات قبلی این کارگروه در جلسه بعد باید بررسی و مورد بحث قرار گیرد و برنامه‌های جلسه آینده این کارگروه باید چند روز قبل از برگزاری به اعضای کارگروه اطلاع داده شود.

انتهای پیام/ح20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول