اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس جهادکشاورزی آذربایجان‌شرقی:

تشکل‌سازی یکی از زیرساخت‌های توسعه بخش کشاورزی است

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان‌شرقی گفت: تشکل‌سازی و تقویت تشکل‌های بخش کشاورزی یکی از زیرساخت‌های توسعه بخش کشاورزی محسوب می‌شود.

تشکل‌سازی یکی از زیرساخت‌های توسعه بخش کشاورزی است

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، مسعود محمدیان صبح امروز در دیدار اعضای هیئت مدیره نظام صنفی کارهای کشاورزی آذربایجان‌شرقی با اشاره به اینکه در قانون افزایش بهره‌وری کشاورزی و منابع طبیعی، حمایت از تشکل‌های بخش کشاورزی مورد تأکید قرار داده شده است، اظهار کرد: تشکل‌سازی و تقویت تشکل‌های بخش کشاورزی یکی از زیرساخت‌های توسعه بخش کشاورزی محسوب می‌شود.

وی با اشاره به نقش نظام‌های صنفی ایجاد شده در بخش کشاورزی برای افزایش توانمندی بخش کشاورزی و رسیدن به توسعه پایدار افزود: نظام‌های صنفی کارهای کشاورزی از توانمند‌ترین تشکل‌های ایجادشده در بخش کشاورزی است که با اتکا به سیستم مویرگی، بخش کشاورزی را از روستاها تا مراکز استان‌ها ساماندهی می‌کند.

محمدیان با بیان اینکه نظام‌های صنفی کارهای کشاورزی با رویکرد هویت‌‌بخشی به بخش کشاورزی و شغل کشاورزی به دنبال رفع مشکل کشاورزان هستند، از این رو مورد حمایت جدی این سازمان هستند، افزود: تقویت تشکل‌ها و نهادهای مردمی شکل گرفته در بخش کشاورزی منجر به افزایش نقدینگی در بخش و افزایش بهره‌وری خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه در تلاش هستیم خبرگان، پیشروان و نظام صنفی کارهای کشاورزی در عرصه تصمیم گیری‌های کلان سازمان حضور داشته باشند، ادامه داد: با تشکیل نظام صنفی کارهای کشاورزی، نماینده‌ای از بدنه کشاورزی در همه مراکز تصمیم‌گیر حضور دارد که باید مصالح بخش کشاورزی را با علم به شرایط موجود و اطلاع از وضعیت فعلی رهبری کند.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان با اشاره به اینکه نظام صنفی کارهای کشاورزی باید برای احراز جایگاه واقعی خود در استان تلاش کند و به دنبال حضور در مجامع مهم و تصمیم‌ساز باشد، افزود: وجود یک نظام صنفی قوی و با پشتوانه مالی و انسانی بالا می‌تواند سازمان را در اجرای بسیاری از کارها کمک و حتی در اجرای پروژه‌ها مشارکت داشته باشد، از این رو باید برای جذب و عضوگیری از همه بخش‌های مرتبط با جهادکشاورزی اقدام کرده و همه بهره‌برداران بخش کشاورزی را پوشش دهد.

وی نسبت به حل مشکلات مطرح شده از سوی اعضای هیئت مدیره نظام صنفی کارهای کشاورزی استان قول مساعد داده و در آغاز سال برای همه تلاشگران عرصه تامین امنیت غذایی مردم آرزوی سلامتی و موفقیت کرد.

عطاءالله هاشمی رئیس هیئت مدیره نظام صنفی کارهای کشاورزی استان نیز در این نشست گزیده‌ای از وظایف و حقوق نظام صنفی را بیان کرد و گفت: نظام صنفی کارهای کشاورزی و منابع طبیعی، در پیشبرد اهداف توسعه بخش کشاورزی، نقش محوری دارد.

وی همچنین خواستار حضور اعضای نظام صنفی کشاورزی در جلسات تصمیم‌گیری سازمان و ستادهای مدیریتی مرتبط با فعالیت‌های این نظام صنفی شده و افزود: به منظور حمایت از نظام صنفی کشاورزی برای پیگیری مسائل و حقوق قانونی بهره‌برداران و تولیدکنندگان بخش کشاورزی و به روز رسانی اطلاعات و هماهنگی با مسئولان مرتبط در جلسات تصمیم‌گیری سازمان جهادکشاورزی و نیز بر اساس ماده پنج اساسنامه نظام‌های صنفی کارهای کشاورزی(بند3-5 و7-5) برای ایجاد ارتباط و هماهنگی، شایسته است نظام صنفی کشاورزی استان ضمن عضویت در ستادهایی همچون ستاد آبیاری تحت فشار، امور آب و خاک، باغبانی و زراعت، حفظ نباتات، ستاد هدفمندی یارانه‌ها، ستاد سوخت، ستاد کود، ستاد برنامه و بودجه، جهت شرکت در جلسات آن از نظام صنفی دعوت به عمل آید.

انتهای پیام/ح20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول