اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان خبر داد

مقاوم‌سازی 43 هزار واحد مسکونی روستایی در زنجان

خبرگزاری فارس: مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان با اشاره به اینکه اصولا بسیاری از خانه‌های روستایی در زنجان غیرمقاوم است، گفت: تا کنون 43 هزار واحد مسکونی روستایی در استان زنجان مقاوم‌سازی شده است.

مقاوم‌سازی 43 هزار واحد مسکونی روستایی در زنجان

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، احمد حاجی‌زاده ظهر امروز در نشست خبری با خبرنگاران با اشاره به برخی از بیانات مقام معظم رهبری در زمینه ساخت واحدهای مسکونی برای مردم اظهار کرد: تامین زمین رایگان برای افراد فاقد مسکن از جمله تاکیدات مقام معظم رهبری بود.

وی افزود: در حال حاضر ساخت واحدهای مسکونی مهر و اقداماتی که در راستای مقاوم‌سازی خانه‌های روستایی انجام می‌شود، در راستای عمل به فرمایشات امام خمینی (ره) صورت می‌گیرد.

مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان با اشاره به اینکه مشکل مسکن یکی از عمده‌ترین مشکلات موجود در جامعه است، اضافه کرد: اقداماتی که از سوی مسئولان در راستای ساخت مسکن انجام می‌شود، در راستای رفع محرومیت است.

وی در ادامه با اشاره به اینکه در چند سال گذشته اقدامات مناسبی در راستای ساخت واحدهای مسکونی صورت گرفته است، افزود: اهمیت ساخت واحدهای مسکونی بر هیچ کس پوشیده نیست و مشاهده می‌شود، که مسئولان ذیربط در دستگاه‌های اجرایی در تلاش برای حل این مشکل هستند.

حاجی‌زاده در ادامه با اشاره به اینکه در حال حاضر 82 هزار واحد مسکونی روستایی در استان زنجان وجود دارد، ادامه داد: مقرر شده همه این واحدهای مسکونی تا پایان سال 94 مقاوم سازی و نوسازی شوند.

وی با بیان اینکه اصولا بسیاری از خانه‌های روستایی غیر مقاوم هستند، اضافه کرد: تا کنون 43 هزار واحد مسکونی روستایی در استان زنجان مقاوم‌سازی شده است.

مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان اذعان داشت: وام‌های بهسازی واحدهای مسکونی روستایی به میزان 5 تا 12 میلیون و 500 هزار تومان به متقاضیان واجد شرایط پرداخت می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: وام‌های بهسازی مقاوم‌سازی به میزان تورم موجود افزایش پیدا می‌کند.

حاجی‌زاده خاطر نشان کرد: در حال حاضر 747 روستای بالای 20 خانوار در استان زنجان وجود دارد.

وی ساخت 27 خانه عالم و ساخت ورودی واحد ثمین را از جمله اقدامات بنیاد مسکن در بحث پروژه‌های متفرقه عنوان کرد.

مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان همچنین با اشاره به صدور سند برای 46 هزار و 250 واحد مسکونی موجود در شهرهای زیر 25 هزار نفر و واحدهای مسکونی روستایی در استان زنجان اضافه کرد: هر سال برای بخشی از این واحدهای مسکونی سند صادر می‌شود.

وی همچنین با اشاره به بهسازی واحدهای مسکونی روستایی توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان اضافه کرد: تاکنون 43 هزار واحد روستایی معادل 53 درصد از واحدهای روستایی موجود در استان زنجان مقاوم‌سازی شده‌اند.

انتهای پیام/و۱۰/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول