اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل بنیاد مسکن استان قزوین خبر داد

مقاوم‌سازی واحدهای مسکن روستایی قزوین تا پایان سال 92

خبرگزاری فارس: مدیرکل بنیاد مسکن استان قزوین از مقاوم‌سازی 70 هزار واحد از 79 هزار واحد مسکن روستایی استان قزوین از آغاز دولت نهم تاکنون خبر داد و گفت: تا پایان سال 92 کار مقاوم‌سازی همه این واحدها به پایان می‌رسد.

مقاوم‌سازی واحدهای مسکن روستایی قزوین تا پایان سال 92

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، احمد فیروزی در نشست خبری که ظهر امروز به مناسبت سالروز تأسیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ایران برگزار شده بود، اظهار کرد: در سال 75 تعداد 79 هزار واحد مسکونی در استان قزوین شناسایی شدند که تقریبا تمام آنها کم مقاوم و یا فاقد مقاومت کافی بودند.

فیروزی با یادآوری اینکه بنابر آمار رسمی، استان قزوین 19 شهر دارای جمعیت کمتر از 25 هزار نفر دارد که طبق قانون تمامی شهرهای مذکور و روستاها در حوزه این اداره کل قرار دارند، گفت: از اواخر سال 84 طرح ویژه بهسازی مسکن روستایی در سطح کشور با بیش از 200 هزار واحد در سال آغاز شد که سهمیه استان قزوین به طور متوسط سالانه 3 هزار و 500 واحد است.

مدیرکل بنیاد مسکن قزوین عنوان کرد: در سال‌های اخیر در شهرستان آبیک هزار و 515 واحد مسکونی، در بویین‌زهرا پنج هزار و 106 واحد، تاکستان سه هزار و 537 واحد و در قزوین هشت هزار و 116 واحد مسکونی روستایی مقاوم‌سازی شده‌اند که در هفته جاری در هر شهرستان دو واحد به صورت نمادین به بهره‌برداری می‌رسد.

فیروزی خاطر نشان کرد: در برنامه سال 91 سهمیه کل کشور در زمینه بهسازی مسکن روستایی 200 هزار واحد در نظر گرفته شده بود اما به علت تأکید ریاست جمهور بر تسریع در روند ساخت این واحدها و اتمام آن تا پایان دولت دهم این رقم به 300 هزار واحد افزایش یافت.

وی تصریح کرد: به همین دلیل سهمیه مصوب استان قزوین هم که در ابتدا دو هزار و 200 واحد بود به سه هزار واحد رسید.

وی با تأکید بر اینکه در راستای کیفی‌سازی نظام ساخت و ساز روستایی تعداد 363 ناظر فنی بر اینگونه ساخت و سازها نظارت می‌کنند، ادامه داد: در حال حاضر 63 دفتر فعال در سطح استان نقشه‌ها و درخواست‌های متقاضیان را بررسی و آنها را در تعیین برنامه‌ها، مراحل بانکی و سایر اقدامات مورد نیاز برای ساخت مسکن راهنمایی می‌کنند.

مدیرکل بنیاد مسکن مبلغ تسهیلات بانکی پرداختی به متقاضیان را 10 میلیون تومان ذکر و عنوان کرد: از سال 84 مقرر شده بود تا با شروع از پرداخت تسهیلات پنج میلیون تومانی در این سال، این مبلغ سالانه 15 درصد افزایش یابد که به دلیل مناسبات و محاسبات بانکی و نیز کنترل تورم این امر محقق نشد.

فیروزی با اشاره به اینکه در سال جاری نیز پرونده سازی‌ها با مبلغ 10 میلیون تومانی تسهیلات صورت می‌گیرد، تأکید کرد: متقاضیان منتظر افزایش این مبلغ نباشند.

وی اذعان کرد: در سال جاری برای مقاوم‌سازی چهار هزار و 600 واحد مسکن روستایی پرونده‌سازی شده و این تعداد به بانک‌ها معرفی شده‌اند که با حذف انصراف‌ها و متقاضیانی که توانایی پیدا کردن ضامن معتبر ندارند، در نهایت مقاوم‌سازی سه هزار و 500 واحد از آنها اجرایی می‌شود.

انتهای پیام/ش10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول