اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل بنیاد مسکن گلستان خبر داد

گلستان رتبه برتر کشور در ساخت مسکن روستایی

خبرگزاری فارس: مدیرکل بنیاد مسکن گلستان گفت: استان گلستان در ساخت مسکن روستایی رتبه برتر کشور را دارد.

گلستان رتبه برتر کشور در ساخت مسکن روستایی

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، محمدتقی زمانی‌نژاد صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در 21 فروردین‌ماه سال 1358 به فرمان تاریخی امام خمینی(ره) در راستای عمران و آبادانی روستاها و ایجاد توسعه پایدار و متوازن و نیز برنامه‎ریزی برای مهاجرت معکوس روستاییان از شهر به روستا تاسیس شده است.

وی افزود: در همان اوایل تاسیس این نهاد برای اینکه بتواند جوابگوی نیاز قشر کمتر درآمد باشد به دستور امام حساب 100 در بانک ملی تاسیس شد و هر ساله پول‎های زیادی توسط خیران به این حساب واریز می‎شود که در راستایی آن اقدامات خوبی برای قشر کم درآمد جامعه نیز انجام شده است.

زمانی‌نژاد با بیان اینکه بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گلستان از سال 1376 از استان مازندران انتزاع شد، خاطرنشان کرد: در زمانی که استان گلستان از مازندران جدا شد این بنیاد تنها دو شعبه در سطح استان داشت اما اکنون  پس از گذشت 13 سال با 11 شعبه فعال در سطح شهرستان‎های استان به مردم مخصوصا روستاییان ارائه خدمات دارد.

مدیرکل بنیاد مسکن گلستان متذکر شد: به‌عنوان یک دستگاه اجرایی که حداقل خدمات را از دولت می‎گیرد کارهای عمرانی بسیار خوبی را زیر نظر مقام معظم رهبری و با تبعیت از سیاست‎های دولت انجام داده‎ایم.

وی با بیان اینکه فعالیت‎های این نهاد از سال 1384 جهش چشمگیری داشته است، اذعان داشت: در قبل از سال 1384 تعداد واحدهای که در سطح روستاها در قالب طرح مقاوم‌سازی مسکن روستایی ساخته می‎شد حدود 400 واحد مسکونی در سال بوده است اما پس از آن و با افزایش اعتبارات در این خصوص این رقم به 8 هزار الی 10هزار در سال رسید.

زمانی‌نژاد یادآور شد: ‎تاکنون 56 هزار واحد مسکن روستایی در قالب این طرح شروع به ساخت کرده‎اند که 36 هزار واحد پایان کار گرفته‎اند و باقی هم در دست اقدام است.

مدیرکل بنیاد مسکن گلستان با اشاره به اینکه در استان 158 هزار و 500 واحد مسکونی روستایی وجود دارد، تاکید کرد: از این تعداد 118 هزار واحد روستایی کم مقام و یا غیرمقاوم است که در قالب طرح مقاوم‌سازی مسکن روستایی قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه 56 هزار از این تعداد مقاوم‌سازی شده است، تصریح کرد: بنا داریم در طی دو برنامه چهارم و پنجم توسعه تمام 118 هزار واحد مسکونی را مقاوم‌سازی کنیم.

زمانی‌نژاد با بیان اینکه در اولویت اول پرداخت تسهیلات روستایی خانه‎های که در معرض خطر بوده‎اند قرار داشت، گفت: در حال حاضر به هر کسی در هر جای از روستا بخواهد خانه بسازد این تسهیلات کم‎بهره با بازپرداخت 12 سال به مبلغ 12 میلیون و 500 هزار تومان پرداخت می‎شود.

انتهای پیام/ح20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول