اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو کابینه دهم خبر داد

آغاز عملیات 93 هزار واحد مسکن شهری و روستایی در اردبیل

خبرگزاری فارس: وزیر راه و شهرسازی گفت: در دولت نهم و دهم در مجموع 93 هزار و 500 واحد مسکن شهری و روستایی در اردبیل شروع شده و بخش عظیمی از آن به بهره‌برداری رسیده است.

آغاز عملیات 93 هزار واحد مسکن شهری و روستایی در اردبیل

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، علی نیکزاد شامگاه پنج‌شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه در اردبیل اظهار داشت: تا آخر امسال مجموع افتتاح‌های مسکن مهر در استان اردبیل در شهرهای بالای 25 هزار نفر و پائین‌تر از آن به 80 هزار واحد می‌رسد.

وی اضافه کرد: در اکثر استان‌ها از جمله اردبیل از سال 84 تا آخر سال 90 طرح‌های مسکن مهر در قالب‌های مختلف اجرایی و به سرانجام رسیده به طوری که در این استان 55 هزار واحد مسکن روستایی شروع شده و در حال تکمیل شدن است.

این مسئول گفت: از سال 88 تا آخر سال 90 نزدیک به 34 هزار واحد شهری، 4 هزار و 500 واحد مسکن در شهرهای بالای 25 هزار نفر و 4 هزار و 500 واحد در شهرهای زیر 25 هزار نفر احداث شده و در اختیار متقاضیان قرار گرفته است.

نیکزاد با بیان اینکه هیچ عجله‌ای در تکمیل و بهره‌برداری از پروژه‌های مسکن مهر وجود ندارد تصریح کرد: ما بنا نداریم پروژه‌ها را ناقص و بی‌کیفیت تحویل دهیم بلکه سعی می‌کنیم پروژه‌ها در یک جمع‌بندی مناسب تکمیل و با رفع نواقص احتمالی آماده واگذاری شود.

وی در ادامه سخنان خود بیان کرد: شرایط برای واگذاری مسکن به متقاضیان واجد شرایط مهیاست و در ثبت‌نام‌های جدید تلاش می‌شود به درخواست‌ها جواب منطقی داده شود.

*خبرنگاران وام کم‌بهره مسکن دریافت می‌کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، وزیر راه و شهرسازی با اعلام اینکه تا پایان دولت دهم در تلاش هستیم بخش عظیمی از مشکلات مسکن در کشور برطرف شود از رایزنی‌ها برای پرداخت وام مسکن به خبرنگاران خبر داد.

نیکزاد ابراز داشت: خبرنگاران می‌توانند از وام 25 میلیون تومانی به شکل قرض‌الحسنه استفاده کنند که در مرکز استان این تسهیلات با هفت درصد و سایر شهرستان‌ها با چهار درصد نرخ عرضه می‌شود.

وی همچنین از تخصیص 30 میلیون تومان وام خرید خانه برای خبرنگاران خبر داد و اظهار داشت: با رایزنی انجام شده با بانک مرکزی نحوه پرداخت آن به بانک‌های عامل غیربانک مسکن ابلاغ شده و قرار است با بازپرداخت طولانی مدت و نرخ هفت درصد این تسهیلات در اختیار خبرنگاران قرار گیرد.

وزیر راه و شهرسازی گفت: قرار است ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی استان‌ها متقاضیان را به بانک‌های عامل غیر از بانک مسکن معرفی کنند تا با ساماندهی مسکن خبرنگاران برای همیشه مشکل این قشر عظیم برطرف شود.

نیکزاد در ادامه سخنان خود از چهار خطه شدن 80 کیلومتر از راه اصلی اردبیل ـ سرچم نیز خبر داد و تصریح کرد: این پروژه تا شهریور امسال به بهره‌برداری می‌رسد.

وی اذعان داشت: معنای این حرف این است که راه اردبیل تا تهران با پیوستن به آزادراه زنجان در مسیر 80 کیلومتری چهار خطه شده و از تصادفات شاخ به شاخ جلوگیری می‌شود که 100 کیلومتر باقی مانده این مسیر نیز سال‌های آینده ارتقا می‌یابد.

انتهای پیام/ی10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول