اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل کمیته امداد گیلان خبر داد

واگذاری 7 هزار مسکن روستایی به مددجویان گیلان

خبرگزاری فارس: مدیرکل کمیته امداد گیلان از واگذاری 7 هزار و 120 مسکن روستایی به مددجویان این نهاد خبر داد.

واگذاری 7 هزار مسکن روستایی به مددجویان گیلان

به گزارش خبرگزاری فارس از فومن، حسین علی‌‌محمدی عصر امروز در جریان افتتاح ساختمان جدید کمیته امداد این شهرستان اظهار داشت: هر سال که از عمر نظام جمهوری اسلامی می‌گذرد ضمن استواری کار و خدمت‌رسانی به محرومان، رویکرد دولت به ریشه‌کنی فقر به طور اساسی در جامعه است.

وی با اشاره به اینکه مددجویان کمیته امداد گیلان نسبت به دو استان همجوار مازندران و گلستان بیش از دو برابر است، اظهار داشت: امسال پالایش پرونده‌های مددجویی در استان را در برنامه خود قرار دادیم. 

وی افزود: سال گذشته با پالایش این پرونده‌ها تعداد دو هزار خانوار مددجو از حمایت این نهاد خارج شدند و تعداد خانواده‌های زیرپوشش کمیته امداد استان از 125 هزار خانوار به 123 هزار خانوار کاهش یافته است.

این مسئول با بیان اینکه در سال‌های اخیر کمیته امداد برای ساخت مسکن مددجویان رویکرد جدیدی داشته است، افزود: کمیته امداد بهسازی و مقاوم‌سازی منازل مسکونی مددجویان را به شدت پیگیری می‌کند که تاکنون 7 هزار و 120 مسکن روستایی با هزینه بالغ 62 میلیارد تومان احداث شده است.

وی با تصریح بر اینکه در هفته دولت امسال 473 واحد مسکونی روستایی به مددجویان استان تحویل داده شد، خاطرنشان کرد: 514 مسکن دیگر آماده واگذاری است که در سفر دور چهارم هیئت دولت به گیلان به مددجویان واگذار می‌شود.

به گفته علی‌محمدی برای مددجویان شهری 682 واحد مسکونی با هزینه‌ای بالغ بر 4 میلیارد و 130 میلیون تومان مسکن احداث شده است.

وی درباره تعمیرات کلی و جزئی منازل مسکونی مددجویان یادآور شد: در این زمینه تاکنون 4 هزار و 865 تعمیر جزئی و 2 هزار و 47 تعمیر کلی منازل مسکونی مددجویان شهری انجام شده است.

مدیرکل کمیته امداد گیلان افزود: با تصویب مجلس شورای اسلامی مددجویان کمیته امداد از پرداخت حق انشعاب آب، برق و گاز معاف هستند و در همین راستا بالغ بر 18 هزار و 600 انشعاب آب، برق و گاز به صورت رایگان به خانواده‌های زیرپوشش واگذار شده است.

وی احداث ساختمان اداری کمیته امداد را فاقد اعتبار دولتی دانست و بیان کرد: ساختمان اداری کمیته امداد فومن یک‌هزار و 667 مترمربع زیربنا دارد که 600 میلیون تومان آن از محل اعتبارات مجتمع اقتصادی کمیته امداد برای ساخت این ساختمان هزینه شده است.

به گفته علی‌محمدی ساختمان اداری کمیته امداد فومن فاقد فضای مناسب و مطلوب بود و این ساختمان به کانون دائمی کمیته امداد فومن تبدیل شده است.

وی افزود: ساختمان جدید کمیته امداد فومن شرایط مناسبی برای مشاوره خانواده‌ها که بتوانند با آرامش خاطر مشکلات خود را برطرف کنند، دارد.

انتهای پیام/آ20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول