اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل بنیاد مسکن استان اردبیل:

36 هزار مسکن روستایی بهسازی شده است

خبرگزاری فارس: مدیرکل بنیاد مسکن استان اردبیل گفت:‌ از سال 84 تاکنون و با روی کار آمدن دولت خدمتگزار بیش از 36 هزار و 300 واحد مسکونی در روستاهای استان اردبیل بهسازی و نوسازی شده‌اند.

36 هزار مسکن روستایی بهسازی شده است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، احمد حاج‌علیزاده عصر امروز در جلسه هماهنگی برای گرامیداشت سالروز تشکیل بنیاد مسکن در اردبیل اظهار داشت:‌ در یک حرکت مثبت در سال‌های اخیر کار بهسازی و نوسازی مساکن روستایی در سطح استان آغاز شده و به سرعت نیز این کار در حال انجام است.

وی با یادآوری این‌که بانک‌های عامل کمک‌ کار اجرای این کار بودند، تصریح کرد: در سال‌های اخیر تلاش شده است تا بسیاری از واحدهای مسکونی کم دوام و بی‌دوام روستایی بهسازی شده و مورد مرمت قرار گیرند.

حاج‌علیزاده خاطر نشان کرد: احداث مسکن در روستاها تا قبل از دولت نهم اغلب به شکل تسهیلات تعمیر و بازسازی مناطق زلزله‌خیز و یا زلزله زده بود.

این مسئول در ادامه اضافه کرد: در آن مقطع در مجموع 11 هزار و 500 واحد مسکونی با تسهیلات در اختیار گذاشته شده احداث و عملیات اجرایی آنها به سرانجام رسید.

وی ادامه داد: با شروع طرح ویژه مقاوم‌سازی مسکن روستایی از سال 84 در کنار انجام این کار فرصت‌های شغلی نیز برای مهندسان و ناظران فنی به وجود آمد.

به گزارش فارس، مدیرکل بنیاد مسکن استان اردبیل گفت:‌ در این ارتباط شبکه‌های نظارت فنی روستایی اقدام به جذب نیروهای متخصص در این حوزه کردند و هم اکنون نیز مهندسان ناظر این بخش بر طراحی و اجرای واحدهای مسکونی روستایی نظارت دارند.

حاج‌علیزاده افزود: از 48 هزار و 400 واحد سهمیه استانی با معرفی به بانک‌ها 45 هزار نفر عقد قرارداد با بانک‌های عامل داشتند.

وی تصریح کرد: امسال نیز با تخصیص سهمیه مناسب عملیات اجرایی واحدهای مسکونی روستایی به شکل بهسازی و نوسازی آغاز شده و به سرعت در حال جذب مبالغ مورد نظر برای سهمیه تعیین شده هستیم.

حاج‌علیزاده در بخش دیگری از سخنان خود از صدور بالغ بر 86 هزار جلد سند مالکیت روستایی خبر داد و خاطر نشان کرد: با همکاری سازمان ثبت این فعالیت امسال نیز به جد دنبال می‌شود و تلاش می‌کنیم روستاییان با بهره‌مندی از این امکان در دریافت تسهیلات بانکی دچار مشکل نشوند.

وی از تفویض اختیار برای صدور اسناد مالکیت واحدهای مسکونی در شهرهای زیر 25 هزار نفر خبر داد و اضافه کرد: به دنبال این اقدام سعی داریم امسال برای صاحبان املاک در این مناطق معرفی و صدور سند مالکیت را شاهد باشیم.

حاج‌علیزاده بیان کرد: در جهت رسمیت بخشیدن به مالکیت ساکنین بافت روستایی و افزایش انگیزه برای پایداری در روستاها و جذب تسهیلات مالی بنیاد مسکن به صدور اسناد مالکیت اقدام کرده است.

وی همچنین از تهیه طرح هادی برای 620 روستای استان خبر داد و گفت: ‌این طرح با هدف اصلاح معابر، تسهیل در رفت و آمد و کاربری‌ها و همچنین ساماندهی اراضی و زیباسازی محیط روستاها نگاه می‌شود.

این مسئول در پایان افزود: هم اکنون برای 280 روستای استان طرح هادی اجرایی شده و تعهدات امسال نیز با جدیت بیشتر پیگیری می‌شود.

انتهای پیام/ی20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول