اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در سال جاری محقق می‌شود

مقاوم‌سازی 11 هزار واحد مسکن روستایی در نهاوند

خبرگزاری فارس: مدیر بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان نهاوند از مقاوم‌سازی 11 هزار و 935 فقره واحد مسکن روستایی در شهرستان همدان خبر داد.

مقاوم‌سازی 11 هزار واحد مسکن روستایی در نهاوند

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان مسعود رضایی عصر امروز در جمع خبرنگاران عملکرد دولت نهم و دهم را در راستای تحقق اهداف متعالی امام خمینی (ره) در راستای محرومیت زدایی از جامعه مطلوب ارزیابی کرد و اظهار داشت: طرح ویژه مسکن روستایی،‌ مسکن مهر و ساخت و سازهای خیرین از جمله فعالیت‌های صورت گرفته است که با قوت و قدرت بیشتر همچنان در حال انجام است.

وی استان همدان را در تهیه و اجرای طرح هادی روستایی پیشتاز دانست و افزود: تمام روستاهای شهرستان نهاوند از طرح هادی روستایی و سند چشم‌انداز توسعه برخوردار هستند.

مدیر بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان نهاوند خاطرنشان کرد: از 169 روستای این شهرستان برای 148 روستای بالای 20 خانوار طرح هادی تهیه و 21 روستا نیز تعیین محدوده شده است.

وی همچنین از بازنگری طرح هادی 13 روستا در نهاوند خبر داد و گفت: اجرای این طرح در 43 روستا با تخصیص اعتباری بالغ بر 9 میلیارد و 960 میلیون تومان در حال انجام است و تاکنون 55 درصد روستاهای بالای 100 خانوار نیز بهسازی شده است.

رضایی با اشاره به صدور سند روستایی عنوان کرد: شهرستان نهاوند با صدور 18 هزار و 500 جلد سند در 105 روستا رتبه نخست کشور را از این حیث به دست آورده است.

وی شهرستان نهاوند را یکی از مناطق زلزله خیز کشور اعلام کرد و افزود: در راستای مقاوم‌سازی مسکن روستایی بالغ بر 11 هزار و 935 فقره در سال جاری آماده مقاوم‌سازی است و هزار و 245 واحد نیز در سنوات گذشته به بهره‌برداری رسیده است.

مدیر بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان نهاوند اضافه کرد: سهمیه امسال نهاوند به منظور مقاوم‌سازی مسکن روستایی 16 هزار و 226 فقره با اعتباری بالغ بر 124 میلیارد تومان است که در سال گذشته 2 هزار و 300 واحد مسکونی روستایی مقاوم‌سازی شده و به بهره‌برداری رسیده است.

وی اضافه کرد: برای احداث مسکن مهر در شهرهای زیر 25 هزار نفر 819 فقره پرونده در شهرهای گیان، برزول و فیروزان عقد قرار داد شد که در ادامه 470 فقره با بهره‌گیری از 32 میلیارد تومان تسهیلات مجوز پایان کار گرفته‌اند.

رضایی افزود: 774 واحد پروژه انبوه‌سازی در شهرستان نهاوند با تخصیص 19 میلیارد و 350 میلیون تومان اعتبار تعریف شده است که این طرح در حال حاضر 30 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وی اضافه کرد: ساماندهی 194 مزار شهید روستایی با تخصیص 738 میلیون تومان اعتبار و مقاوم‌سازی 14 هزار واحد کم‌دوام و بی‌دوام روستایی از دیگر فعالیت‌های صورت گرفته در شهر نهاوند است.

مدیر بنیاد مسکن انقلاب اسلامی نهاوند در پایان ابراز کرد: از سال گذشته تاکنون اعتبار لازم به منظور ساماندهی گلزار شهدای روستایی شهرستان نهاوند تخصیص داده نشده است و این موضوع موجب بدهکاری 195 میلیون تومانی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی نهاوند شده است.

انتهای پیام/ی20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول