اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل بنیاد مسکن استان اردبیل خبر داد

اختصاص 383 میلیارد تومان برای مقاوم‌سازی مسکن روستایی

خبرگزاری فارس: مدیرکل بنیاد مسکن استان اردبیل رقم کل تسهیلات اختصاص یافته به استان اردبیل را در ارتباط با مقاوم‌سازی مسکن روستایی 383 میلیارد تومان اعلام کرد.

اختصاص 383 میلیارد تومان برای مقاوم‌سازی مسکن روستایی
احمد حاج‌علیزاده امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار داشت: میانگین جمعیت روستایی استان نسبت به کشور 10 درصد بیشتر است و به همین جهت ما در تلاش هستیم تا سکونت‌گاه‌های روستایی را به شکل آبرومند مقاوم‌سازی و بهسازی کنیم.

وی به عملکرد این بنیاد در فاصله زمانی سال 84 تا 89 را بیان کرد و افزود: سهم استان 48 هزار و 383 واحد مسکونی است که در این زمینه بیش از 50 هزار واحد تشکیل پرونده شده و ما به همین تعداد نیز معرفی به بانک‌ها را شاهد بودیم.

عضو شورای مسکن استان اردبیل تعداد پرونده‌های عقد قرارداد شده را 45 هزار و 250 واحد اعلام و خاطرنشان کرد: 94 درصد سهمیه استان به مرحله عقد قرار داد رسیده که توسط بانک‌های عامل پرداخت تسهیلات انجام می‌شود.

حاج‌علیزاده گفت: از این تعداد واحد مسکونی عقد‌ قرارداد شده 75 درصد به تعداد 36 هزار واحد پایان کار دریافت کردند.

وی تصریح کرد: امسال نیز سهمیه استان 7 هزار و 439 واحد است که از طریق مدیران عامل شش بانک قرار است با معرفی متقاضیان کار پرداخت تسهیلات انجام شود.

افزایش سقف تسهیلات مقاوم‌سازی مسکن روستایی به بانک‌ها ابلاغ نشده است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، مدیرکل بنیاد مسکن استان اردبیل در ادامه سخنان خود از افزایش سقف تسهیلات اعطایی به متقاضیان بهسازی و مقاوم‌سازی مسکن روستایی خبر داد و اظهار داشت: رقم تسهیلات از 10 میلیون تومان به 12.5 میلیون تومان افزایش یافته که با وجود مصوبه شورای پول و اعتبار هنوز این افزایش به بانک‌های عامل ابلاغ نشده است.

حاج‌علیزاده در ادامه به فعالیت نظام فنی روستایی و نظارت بر ساخت و ساز‌ها اشاره کرد و بیان داشت: ما از توانمندی کارشناسان خبره در رشته معماری و عمران در مقاطع تحصیلی کاردانی، کارشناسی و کارشناسی ارشد در ساخت و ساز روستایی استفاده می‌کنیم.

وی در ادامه سخنان خود اضافه کرد: 700 نفر متخصص عمران و معماری متقاضی فعالیت در نظام فنی روستایی بودند که ما در یک ارزیابی دقیق و کارشناسی و برگزاری آزمون‌های مختلف تعداد 296 نفر از مهندسان را انتخاب کردیم که موفق به اخذ پروانه کار در نظام فنی روستایی شدند.

مدیرکل بنیاد مسکن استان اردبیل در پایان سخنان خود از فعالیت 16 دفتر فنی در استان خبر داد و ابراز داشت: این دفاتر وظیفه طراحی و نقشه ساخت مساکن روستایی را عهده‌دار هستند و مطابق با نقشه‌ها و ارزیابی‌های آنها که تناسب با شرایط اقلیمی و جغرافیایی داریم ما اقدام به مقاوم‌سازی مساکن روستایی می‌کنیم.

انتهای پیام/صا10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول