اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس بنیاد مسکن خلخال:

4 هزار مسکن روستایی مقاوم‌سازی شده است

خبرگزاری فارس: رئیس بنیاد مسکن شهرستان خلخال گفت: از زمان روی کار آمدن دولت نهم تاکنون به تعداد 4 هزار و 466 واحد مسکونی روستایی در شهرستان خلخال مقاوم‌سازی شده است.

4 هزار مسکن روستایی مقاوم‌سازی شده است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، بهروز محمدی پیش از ظهر امروز در کارگروه تخصصی تأمین مسکن شهرستان خلخال اظهار داشت: برای روستاییان از بابت مقاوم‌سازی و نوسازی این واحدهای مسکونی 340 میلیون تومان تسهیلات قرض‌الحسنه پرداخت شده تا آنها با آورده شخصی بتوانند این واحدها را مقاوم‌سازی و نوسازی کنند.

وی تصریح کرد: یکی از سیاست‌های دولت در توجه به توسعه و عمران روستایی اقدام برای مقاوم‌سازی مساکن روستایی است تا در صورت وقوع حوادث و سوانح غیرمترقبه نظیر زلزله و رانش، خانواده‌ها دچار مشکلات و برخی گرفتاری‌ها نشوند.

محمدی با بیان اینکه شهرستان خلخال جزو مناطق در معرض آسیب و خطر در وقوع بلایای طبیعی مختلف است، خاطرنشان کرد: در برخی از روستاها که همجوار و نزدیک هم بودند کار تجمیع در ساخت و سازها صورت گرفته تا از پراکندگی مناطق مختلف روستایی و ساخت و سازهای احتمالی جلوگیری شود.

این مسئول اضافه کرد: با توجه به لزوم اهمیت مدیریت بحران در شهرستان تاکنون به دنبال حوادث متعدد در سال‌های گذشته شش روستای این شهرستان که به علت رانش زمین در معرض خطر بودند در مکان امن اسکان داده شدند.

وی ادامه داد:‌ در این حرکت همراهی خوب روستاییان را نیز شاهد بودیم به گونه‌ای که تلاش شده تا ساخت و ساز مناسب، ایمن و شایسته در این مکان‌ها انجام شود.

به گزارش فارس، رئیس بنیاد مسکن خلخال بیان داشت:‌ تسهیلات مقاوم‌سازی روستایی سبب استحکام بنای خانه‌های اهالی روستاها شده که این امر قدمی در مسیر ممانعت از بحران در مقابله با زلزله و سایر حوادث احتمالی است.

محمدی گفت:‌ در زمینه ساخت و ساز مقاوم واحدهای مسکونی اطراف شهر نیز با مشارکت و همکاری خوب شهرداری خلخال افراد متقاضی به بانک‌های عامل معرفی شدند تا از تسهیلات مقاوم‌سازی استفاده کنند.

وی در ادامه همچنین به اجرای 26 طرح هادی روستایی افزود: در این زمینه نیز اقدامات خوبی هم در جهت مطالعه و تدوین طرح‌های هادی و هم اجرای آنها انجام شده که انتظار می‌رود این روند با قوت و قدرت بیشتر ادامه پیدا کند.

انتهای پیام/ی20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول