اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

علیه بیماری تب برفکی

2 میلیون و 370 هزار نوبت سر دام‌های کرمانشاه واکسیناسیون شدند

خبرگزاری فارس: رئیس اداره مبارزه با بیماری‌های دامی دامپزشکی استان کرمانشاه گفت: بیش از دو میلیون و 370هزار نوبت سر از دام‌های استان طی سال 90 و در قالب سه فاز علیه بیماری تب برفکی مایه کوبی شدند.

2 میلیون و 370 هزار نوبت سر دام‌های کرمانشاه واکسیناسیون شدند

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان کرمانشاه، شاهرخ یارویسی بیان کرد: بیماری تب برفکی از جمله بیماری‌های ویروسی و مهم و همچنین واگیردار دام‌های اهلی و وحشی است که به آسانی منتشر می‌شود و خسارات اقتصادی قابل توجهی به بخش دامداری و دامپروری کشور وارد می‌کند.

یارویسی افزود: این بیماری در کشور ما بومی محسوب می‌شود و گاهی وقت‌ها همه گیری آن، خسارات و تلفات سنگینی به جمعیت دام‌های کشور وارد می‌کند.

وی در ادامه با اشاره به برنامه واکسیناسیون دام‌های استان برای کنترل این بیماری، افزود: طی سال 90 در قالب سه فاز شامل جمعیت دام سنگین (گاو و گوساله) و یک فاز در جمعیت دام سبک (گوسفند و بز) عملیات مایه کوبی اجرا شد که در این خصوص 200 و 20هزار نوبت سر گاو و گوساله و بیش از دو میلیون و 150هزار نوبت سر گوسفند و بز شامل دام‌های روستاییان و عشایر خارج استان (عشایر مستقر در استان‌های ایلام و خوزستان) علیه این بیماری واکسینه شدند.

انتهای پیام/و30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول