اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در راستای مبارزه با آبله و شاربون

150 هزار رأس دام در چرام واکسینه می‌شوند

خبرگزاری فارس: شبکه دامپزشکی چرام گفت: 150 هزار رأس دام در شهرستان چرام علیه بیماری‌های دامی آبله و شاربون واکسینه می‌شوند.

150 هزار رأس دام در چرام واکسینه می‌شوند

حسن عبدالی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در چرام اظهار داشت: طرح واکسیناسیون دام‌ها علیه بیماری‌های آبله و شاربون در چرام آغاز شده که حدود 150 هزار رأس دام در این طرح واکسینه خواهند شد.

عبدالی افزود: این طرح از تاریخ پانزدهم فروردین ماه شروع شده که هم‌اکنون قریب به 15 هزار راس دام واکسینه شدند.

وی تصریح کرد: با توجه به این که بیماری شاربون از مدت‌ها پیش با واکسیناسیون پیشگیری شده است امسال این طرح فقط در مناطق پرخطر که قبلا سابقه بیماری شاربون را داشته‌اند اجرا می‌شود که در شهرستان چرام قریب به 30 هزار دام را پوشش می‌دهد.

عبدالی هدف از واکسینه شدن دام‌ها را پیشگیری از بیماری‌های آبله و شاربون بیان کرد و گفت: لازم به ذکر است که بیماری آبله بزی و گوسفندی بیماری مشترک بین انسان و حیوان است و پیشگیری از لحاظ بهداشت مواد غذایی و حفظ سرمایه دامی و اقتصادی بسیار حائز اهمیت است که با توجه به جمعیت عشایرنشین، کل واکسیناسیون آبله بین 110 هزار تا 125هزار می‌باشد.

وی همچنین بیماری شاربون را یک بیماری فوق حاد و بسیار خطرناک عنوان کرد و بیان داشت: این بیماری بین انسان و حیوان مشترک بوده که شبکه دامپزشکی با پیشگیری از این بیماری خدمات شایانی به بهداشت عمومی جامعه کرده است.

عبدالی خاطرنشان کرد: طرح واکسیناسیون دام‌ها در بخش مرکزی چرام و دو پایگاه در بخش سرفاریاب و شیخ هابیل در حال اجرا است.

این مسئول، خدمات دامپزشکی را قبل از هر چیز در راستای سلامت جامعه عنوان کرد و گفت: همکاران ما در نهاد با همه توان اجازه نخواهند داد تا از طریق بیماری‌های دامی سلامت افراد جامعه به خطر افتد.

انتهای پیام/صا30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول