اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس نظام دامپزشکی کردستان

واحدهای کوچک دامداری در کردستان توجیه اقتصادی ندارد

خبرگزاری فارس: رئیس نظام دامپزشکی استان کردستان گفت: واحدهای کوچک مرغداری‌ و دامداری در کردستان توجیه اقتصادی ندارد و باید به مجتمع‌های بزرگ تبدیل شوند.

واحدهای کوچک دامداری در کردستان توجیه اقتصادی ندارد

  به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج عابد نمدی ظهر امروز در ششمین کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی و صنایع و معادن سنندج، اظهار کرد: واحدهای کوچک مرغداری‌ و دامداری در این مقطع زمانی برای استان توجیه اقتصادی ندارد چون هم فضا و نیروی کار بیشتر و هم هزینه‌های بیشتری را در بر می‌گیرد.

به گفته وی حرکت‌های بسیاری در بخش دام و طیور در کردستان انجام شده اما این حرکت‌ها هدفمند نبوده و بیشتر به سمت‌و‌سوی مدیریت بحران حرکت کرده است.

نمدی گفت: باید به یک هدف واحد در بخش دام و طیور در استان برسیم و بر این اساس یک زنجیره‌برنامه را برای اجرای آن تعریف کنیم.

وی افزود: با برنامه‌ریزی، هدفمند کردن و تعریف‌های مشخص باید در جهتی حرکت کنیم که ضرر و زیان کمتری داشته باشد.

نمدی تصریح کرد: ما باید به سمت و سوی مجتمع‌های بزرگ‌تر حرکت کنیم و سعی کنیم حمایت‌های لازم این مجموعه‌ها را با مدیریت یکسان تعریف کنیم.

رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی و صنایع و معادن سنندج نیز در این جلسه با اشاره به تکالیف مقرر در ماده 76 قانون بودجه برنامه پنجم توسعه مبنی بر بهبود فضای کسب و کار، گفت: طرح موضوعات مختلف وضعیت موجود و برگزاری کمیسیون‌های مختلف اتاق بازرگانی راهی برای بررسی مشکلات بخش کشاورزی و تلاش برای بهبود آن است.

حسن محمدی افزود: اتاق با حفظ موقعیت خود به عنوان پایگاه اجتماعی قوی می‌تواند موضوعات مطرح‌شده در جلسات را در سطح ملی اطلاع‌رسانی و پیگیری کند.

به گفته محمدی اتاق بازرگانی به عنوان بزرگترین تشکل بخش خصوصی باید پیشنهادات و مسائل مربوط به این بخش را که دولت مطرح نکرده، بررسی و در راستای ایجاد فضای مناسب برای کسب و کار و توسعه استان تلاش کند.

وی به خلا قانونی برای اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها اشاره کرد و گفت: آئین‌نامه‌های قانون افزایش بهره‌وری محدودیت‌هایی را برای پیشبرد برنامه‌های بخش خصوصی ایجاد کرده است.

انتهای پیام/س20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول