اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست اداره کل دامپزشکی استان اردبیل:

بهبود کیفیت فر‌آورده‌های خام دامی اولویت برنامه‌های امسال است

خبرگزاری فارس: سرپرست اداره کل دامپزشکی استان اردبیل گفت: تولید غذای سالم و بهبود کیفیت فر‌آورده‌های خام دامی از اهداف استراتژیک دامپزشکی در سال جاری است.

بهبود کیفیت فر‌آورده‌های خام دامی اولویت برنامه‌های امسال است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، صادق صالحی بعد از ظهر امروز در نشست با کارشناسان تغذیه دامپزشکی استان به مناسبت هفته سلامت اظهار داشت: مصرف مواد غذایی سالم و اطمینان از سلامت آنها ، بهبود کیفیت فرآورده های خام دامی و تولید غذای سالم یکی از اهداف استراتژیک دامپزشکی در راستای تأمین امنیت غذایی است.

وی تصریح کرد: بهداشت عمومی جامعه یا به عبارت ساده‌تر سلامت انسان‌ها ارتباط نزدیک و تنگاتنگی با بهداشت و سلامت دام‌ها دارد و دام‌ها می‌توانند به طور مستقیم از طریق تماس به انسان‌ها یا به طور غیرمستقیم از طریق مصرف فرآورده‌های خام دامی سلامت انسان‌ها را مورد تهدید قرار دهند.

سرپرست اداره کل دامپزشکی استان اردبیل یادآور شد: دامپزشکی نقش مهمی در تامین امنیت غذایی و ارتقاء سطح سلامت و بهداشت عمومی و اقتصاد ملی دارد و تامین امنیت غذایی از ارکان مهم توسعه اقتصادی است.

صالحی هماهنگی بین بخشی، آموزش و دسترسی به غذای سالم و تحقیقات کاربردی را از استراتژی‌های مهم سلامت و تأمین امنیت غذایی جامعه برشمرد و بیان داشت: رشد روز افزون صنایع غذایی با منشأ دامی علاوه بر ایجاد اشتغال، سهم بسزایی در توسعه بخش دامی و زمینه لازم جهت افزایش تولیدات دامی ایفا می‌نماید.

این مسئول خاطرنشان کرد: دامپزشکی روند تولید فرآورده‌های دامی از ابتدای پرورش دام و طیور و آبزیان تا استحصال فرآورده‌های آن را تحت کنترل دارد تا از این طریق امنیت بهداشتی مواد غذایی را برای مصرف‌کنندگان فراهم سازد لذا شرط تداوم این امنیت نگهداری اصولی، حمل و نقل بهداشتی و توزیع و مصرف صحیح فرآورده‌های خام دامی است.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، سرپرست اداره کل دامپزشکی استان اردبیل در پایان سخنان خود با بیان اینکه ارتقاء بهداشت عمومی مهمترین مقوله در بهبود سلامت جامعه است بر ضرورت نهادینه شدن فرهنگ مسئولیت‌پذیری در قبال سلامت عمومی جامعه تاکید کرد و اظهار داشت: حاصل ارتقاء سطح بهداشت عمومی جامعه تامین، حفظ و ارتقاء سلامت و توسعه جامعه است.

انتهای پیام/ی20

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول