اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در سال گذشته صورت گرفت

صادرات بیش از 25 هزار کیلو عسل به خارج از کشور

خبرگزاری فارس: مدیرکل دامپزشکی استان مرکزی از صادرات 25 هزار و 845 کیلو عسل طی سال‌ گذشته به خارج از کشور با نظارت این اداره کل خبر داد.

صادرات بیش از 25 هزار کیلو عسل به خارج از کشور

سیدسعید حسینی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اراک اظهار داشت: این میزان عسل تولید شده در استان با نظارت این اداره کل به کشورهای مالزی و کویت صادر شده است.

وی تصریح کرد: در سال گذشته همچنین 168 هزار و 780 قطعه ماهی زینتی به عراق صادر شده است.

مدیرکل دامپزشکی استان مرکزی صادرات 574 هزار کیلو پا و پنجه مرغ به کشورهای هنگ‌کنگ و ویتنام و 58 هزار کیلو کرک به سوئیس، ایتالیا، چین و آلمان را از دیگر اقدامات انجام شده در زمینه صدور گواهی صادرات برای اقلام صادراتی عنوان کرد.

حسینی با اشاره به تولید حدود هشت میلیون کیلو گوشت قرمز در سال 90 بیان داشت: این میزان گوشت از کشتار حدود 140 هزار رأس دام سبک و سنگین حاصل شده است.

به گفته وی مقدار گوشت غیر قابل مصرف ضبط و معدوم شده  از کشتار این تعداد دام نیز 95 هزار کیلو بوده است.

وی پیرامون اقدامات صورت گرفته در زمینه مبارزه با بیماری‌های دامی خاطر نشان ساخت: طی سال گذشته حدود 4 میلیون و 500 هزار رأس دام ‌علیه شاربن و آبله،650 هزار رأس بر علیه تب مالت،8  هزار قلاده سگ بر علیه بیماری هاری واکسینه شدند.

مدیرکل دامپزشکی استان مرکزی تعداد بازدید از مراکز عرضه فرآورده‌های خام دامی را 770 هزار مورد عنوان کرد و ادامه داد: مقدار فرآورده‌های غیر بهداشتی و غیر قابل مصرف ضبط شده در بازدید از این مراکز 150 هزار کیلوگرم بوده است.

انتهای پیام/ش20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول