اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده تیپ 216 پیاده مکانیزه زنجان:

داشتن تعهد موجب افزایش عمر ادوات ارتش شده است

خبرگزاری فارس: فرمانده تیپ 216 پیاده مکانیزه زنجان گفت: تعهد موجب شده تا ادوات ارتش جمهوری اسلامی پس از چهل سال کارآیی خود را داشته باشد.

داشتن تعهد موجب افزایش عمر ادوات ارتش شده است

سرتیپ امیر سیدعلی موسویان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار کرد: روز 29 فروردین یادگار حضرت امام خمینی (ره) است که در این روز همه ساله ارتش جمهوری اسلامی ایران با رژه یگان‌های نظامی در مرکز استان‌ها، اقتدار، نظم، انضباط و  توان رزمی خود را به نمایش می‌گذارد.

وی با بیان اینکه ارتش به فرماندهی امام راحل در روزهای نخست انقلاب اسلامی نخستین شهید را در برگزاری همه پرسی جمهوری اسلامی تقدیم انقلاب کرد، افزود: حضور ارتش در مناطق نا امن کردستان نیز دستاوردهای بسیاری برای نظام داشته و موجب اجرای عملیات‌های موفقیت‌آمیز در محورهای مختلف شد.

فرمانده تیپ 216 پیاده مکانیزه زنجان با اشاره به حضور نیروهای ارتش زنجان در محورهای مهاباد، سقز و بانه در مناطق کردستان در اوایل انقلاب تصریح کرد: اقدامات زیادی برای ضربه زدن به دشمنان در این منطقه از سوی ارتش صورت گرفت.

وی با بیان اینکه با آغاز جنگ تحمیلی ارتش پا به پای نیروهای دیگر در صحنه حاضر شده و اقدامات موثری انجام داد، خاطرنشان کرد: سپهبد علی صیادشیرازی فرماندهی یگان‌های ارتش، سپاه، بسیج و مردم را برعهده داشت که خدمات شایانی ارائه کرد.

امیر سیدعلی موسویان یادآور شد: با آغاز جنگ تحمیلی یگان‌های ارتش جمهوری اسلامی از کردستان به مناطق عملیاتی خوزستان اعزام شده و دفاع جانانه ارتش بوده که دشمن حتی یک وجب از خاک کشور را نتوانست از آن خود کند.

وی با بیان اینکه تیپ مستقل زنجان نیز در دوران دفاع مقدس در عملیات‌های مختلف از جمله عملیات ثامن‌الائمه در شکست حصر آبادان و عملیات طریق‌القدس افتخار‌آفرینی کرد، یادآور شد: تیپ 216 پیاده مکانیزه زنجان در عملیات‌های بیت‌المقدس و چندین عملیات دیگر شرکت کرده و با تقدیم 700 شهید دین خود را به نظام جمهوری اسلامی را ادا کرد.

فرمانده تیپ 216 پیاده مکانیزه زنجان با اشاره به حضور مقتدرانه ارتش جمهوری اسلامی در دریا یادآور شد: دستگیری دزدان دریایی در خلیج عدن و اقیانوس هند با دستگیری 30 دزد دریایی از اقدامات مطلوب ارتش محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه در حاضر نیز ادوات نظامی ارتش به دلیل نگهداری مطلوب از این ادوات و داشتن تعهد برای نگهداری این ادوات در بخش‌های مختلف به کار گرفته می‌شود، خاطرنشان کرد: ادوات جنگی جدید نیز به مجموع ادوات گذشته اضافه شده است.

امیر سیدعلی موسویان از ارائه آموزش‌های مبتنی بر عمل به نیروهای ارتش خبر داد و گفت: این آموزش‌ها در راستای افزایش آمادگی و توان نیروهای ارتش ارائه می‌شود.

انتهای پیام/و۱۰/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول