اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل منابع طبیعی خراسان شمالی خبر داد

اختصاص 1300 هکتار زمین برای انتقال پادگان ارتش در بجنورد

خبرگزاری فارس: مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان شمالی از اختصاص بیش از یک هزار و 300 هکتار زمین ملی برای انتقال پادگان بجنورد خبر داد.

اختصاص 1300 هکتار زمین برای انتقال پادگان ارتش در بجنورد

 موسی صابری عصر امروز در حاشیه نشست برنامه‌ریزی هفته درخت‌کاری در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بجنورد اظهار داشت: این میزان زمین در تخته ارکان بجنورد آماده تحویل به ارتش مستقر در خراسان شمالی شده است.

وی با بیان اینکه کارهای مربوط به تحویل و انتقال زمین هم اکنون در حال انجام است، اظهار امیدواری کرد تا با تحویل این اراضی، زمینه انتقال پادگان بجنورد که از مصوبات دولت بوده، فراهم شود.

صابری در عین حال بر تحویل اراضی میدان تیر ارتش واقع در منطقه علی‌آباد تاکید کرد.

وی همچنین با اشاره به اینکه یکی از زمینه‌های فعالیت منابع طبیعی صدور مجوز برای بهره برداری از گیاهان دارویی است، افزود: بر همین اساس گروه‌های مختلف بخش خصوصی در این راستا بهره برداری‌های لازم را از گیاهان دارویی واقع در اراضی ملی استان انجام می‌دهند.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان شمالی عمده گیاهان دارویی مورد بهره برداری بخش خصوصی را گیاه باریجه عنوان کرد و گفت: صرفاً توسط یکی از فعالان بخش خصوصی در زمینه گیاهان دارویی، اخیراً 5 هزار کیلو باریجه به ارزش 160 میلیون تومان برداشت و به فروش رفته است.

وی عمده بهره برداران گیاهان دارویی در استان را افراد بومی عنوان کرد و گفت: البته برای برداشت گیاه شیرین بیان از سایر استان‌ها به خراسان شمالی می‌آید.

انتهای پیام/ش10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول