اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس حفظ آثار دفاع مقدس ارتش:

دشمن برای ایجاد اختلاف بین سپاه و ارتش برنامه دارد

خبرگزاری فارس: رئیس حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس ارتش جمهوری اسلامی گفت: دشمن برای ایجاد اختلاف بین سپاه و ارتش برنامه دارد.

دشمن برای ایجاد اختلاف بین سپاه و ارتش برنامه دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از کاشان، امیر سرتیپ حسن سیفی شب گذشته در یادواره گرامیداشت سرداران شهید صیاد شیرازی و علی معمار اظهار داشت: بیایید به عکس شهدا نگاه کنیم و بر عکس شهدا عمل نکنیم که در هر کوچه و خیابانی که گذر می‌کنی عکس یک شهید است که معنای آن این است که امنیت و اقتدار امروز کشور مرهون خون شهدا است.

این مسئول تجلیل همزمان و برگزاری یادواره‌هایی از یک ارتشی و سپاهی را کاری ستودنی خواند و گفت: اگر بخواهی بزرگی انسان‌های بزرگ را بگویی از جزئیات‌شان می‌مانی و اگر بخواهی از جزئیات‌شان سخن برانی از کلیات آنان غافل می‌شوی.

رئیس حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس ارتش جمهوری اسلامی اضافه کرد: شهید صیاد شیرازی می‌خواست بگوید من صیاد هستم، اما صیاد دشمن هستم و اما زمانی که به معشوق رسیدم به دنبالش می‌روم.

وی با اشاره به اینکه در دهه 40 دو تفکر سکولار و تفکر دین‌مداری با یکدیگر درگیر بودند عنوان کرد: تفکر دین‌مداری طرفدارانی چون شهید صیاد شیرازی و شهید علی معمارها را دارد اما تفکر سکولار ممکن است روزی در هر کسی رسوخ پیدا کند.

سیفی، مرام صیاد شیرازی  را مرام دشمن‌شناسی دانست و گفت: در زمانی که می‌گفتند آدمیت مرده کسانی چون قرنی تربیت شدند که با وجود اینکه رئیس دفتر شاه و فرح و همچنین رئیس ساواک بود، اما از سال 1337 به بعد به طرف امام آمد و به گونه‌ای شد که در انقلاب مردم که شعار الله اکبر سر دادند ارتشی‌ها با وجود اینکه قدرت و تفنگ داشتند تفنگ‌های خودشان را کنار گذاشتند.

این مسئول ادامه داد: امروز که ارتش کشورهای مصر، بحرین و سایرین که از ارتش ایران خیلی ضعیف‌تر هستند جلو مردم خود ایستادند، اما ارتش این سرزمین آمد و نخواست جلو مردم بایستد و حالا متوجه می‌شویم این نیرو نقش بسیار مؤثری در انقلاب ایفا کرده است.

رئیس حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس ارتش جمهوری اسلامی با بیان اینکه ارتشی که رساله و مفاتیح‌الجنان دارد نمی‌تواند جلو مردم بایستد تصریح کرد: غیرت این نیست که تعصب کاذب داشته باشی، خیلی مشکل است تفنگ و قدرت داشته باشی، اما در مقابله با مردمی که فقط به سلاح الله ‌اکبر مجهز هستند میدان را خالی کنی.

وی افزود: در فتنه سال 88 ضدانقلاب برای مقابله با نظام جمهوری اسلامی متوسل به جریان‌سازی شد تا بر فراز بام ندای الله اکبر سر دهند، اما نمی‌دانست الله اکبر شهیدانی چون صیاد شیرازی و علی معمار با الله اکبر آنان از زمین تا آسمان متفاوت است و به قول معروف "میان ماه من با ماه گردون تفاوت از زمین تا آسمان است".

این مسئول یادآور شد: مرام صیادی یعنی اینکه جلو مردم نباید ایستاد چون وام‌دار مردم و نوکر مردم هستیم و نمی‌توانیم جلو مردم بایستیم.

وی خداترسی، تعصب و ارج نهادن به لباس نظامی، صفای باطن، سوابق مبارزاتی و همراهی با مردم، ولایت‌مداری، همراهی با روحانیت و منادی بودن برای وحدت سپاه و ارتش را از ویژگی‌های شهید صیاد شیرازی برشمرد و ادامه داد: صیاد شیرازی اعتقاد داشت بسیج و تفکر بسیجی منحصر به ایران نیست بلکه باید دسته‌های مقاومت در دنیا به وجود آورد تا حکومت اسلامی دوام و قوام داشته باشد.

رئیس حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس ارتش جمهوری اسلامی در ادامه با اشاره به اینکه امروز دشمن به دنبال اختلاف بین ارتش و سپاه است تصریح کرد: دشمن امروز هوشیار است و می‌خواهد از حربه تفرقه‌‌افکنی میان سپاه و ارتش سود ببرد، اما نمی‌دانند این مسائل برای ما معنا ندارد و ما دیگر به عنوان سپاهی و ارتشی کاری نداریم ما یک تیره هستیم، ما نوکر مردم بوده و زیر پرچم رهبری حرکت می‌کنیم.

سیفی عنوان کرد: ارتش و سپاه از ابتدا در کنار هم بودند و همه جا در کنار هم خواهند بود چیزی که الان برای ما مهم می‌باشد این است که نگاه خودمان را در این رابطه تعالی بخشیم.

این مسئول گفت: در میان نیروهایی چون ارتش با 49 هزار و 850 شهید و سپاه با 43 هزار شهید، بسیج با 63 هزار شهید بیشترین شهید را دارد و این در حالی است که جنگ با دشمن وظیفه ارتش و سپاه بوده است.

رئیس حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس ارتش جمهوری اسلامی افزود: کاش می‌بودید و می‌نگریستید در عملیات‌هایی چون فتح‌المبین که بچه 10تا 12 ساله و جوان 20 ساله چگونه مرگ را به سخره گرفته بودند و می‌گفتند بگذارید ما در آتش بسوزیم تا قرآن نسوزد، رخصت دهید ما در زیر تانک‌ها له شویم تا قرآن و دین له نشود، اجازه دهید ما برویم تا مردم بمانند و بگذارید ما پاره پاره شویم، اما مردم لبخند بر لب داشته باشند.

وی اضافه کرد: حاصل این همه شهید آن بود که ما توانستیم یک جنگ هشت ساله را اداره کنیم و به پیروزی برسیم و این در حالی بود که سکولارهای بی‌دین فکر نمی‌کردند مردم نیز با دست گرفتن تفنگ به یاری ارتش و سپاه بیایند و جنگ را با توفیق به پایان ببرند.

سیفی یادآور شد: اگر به نقشه ایران دقت کنید در همه جنگ‌های ایران بخشی از خاک این سرزمین از شمال، شرق و جنوب به تصرف دشمن درآمده و در جنگی نبوده که قسمتی از خاک خودمان را از دست ندهیم.

این مسئول عنوان کرد: در جنگ هشت ساله دفاع مقدس 43 کشور علیه جمهوری اسلامی متحد شدند که شواهد آن سربازانی بودند که از 37 کشور جهان به اسارت جمهوری اسلامی درآمدند، اما نتوانستند یک وجب از خاک این کشور را از ما بگیرند.

رئیس حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس ارتش جمهوری اسلامی اذعان داشت: بعد از جنگ آمدند گفتند چرا بعد از خرمشهر جنگ را ادامه دادید چون روی آن نداشتید که دستان خود را به علت تسلیم بالا ببرید و امروز هم برای ایجاد اختلاف بین ارتش و سپاه به دنبال طرح و برنامه هستند. 

انتهای پیام/ن10/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول