اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در استان البرز برگزار می‌شود

برگزاری رژه مشترک سپاه و ارتش در استان البرز

خبرگزاری فارس: فرمانده لشکر 23 تکاور ارتش جمهوری اسلامی ایران از برگزاری رژه مشترک میان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و ارتش جمهوری اسلامی در 29 فروردین به مناسبت فرارسیدن روز ارتش در استان البرز خبر داد.

برگزاری رژه مشترک سپاه و ارتش در استان البرز

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج، امیر سرتیپ سیدکمال پیمبری ظهر امروز طی مراسمی اعلام کرد: بنیان‌گذار کبیر انقلاب اسلامی روز 29 فروردین را به نام ارتش مزین فرمودند و در این روز به منظور گرامیداشت 48 هزار شهید ارتش جمهوری اسلامی ایران، رژه‌ای مشترک میان یگان‌های نظامی در استان البرز برگزار خواهد شد.

وی تصریح کرد: این مراسم با حضور و رژه یگان‌های پیاده تکاور ارتش، یگان‌های ویژه ش م ر ارتش، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، بسیج، نیروی انتظامی و یگان‌های امدادی هلال‌احمر و آتش‌نشانی برگزار می‌شود.

این فرمانده ارشد نظامی افزود: در رژه یگان‌های ارتش در استان البرز تعدادی از ادوات نظامی از جمله ستون خودرویی ارتش، توپ‌هایی با برد متوسط، کوتاه و بلند و انواع موشک‌اندازها و خودروهای نظامی ساخت داخل از مقابل جایگاه حرکت خواهند کرد و توان نظامی ارتش به نمایش گذاشته خواهد شد.

* رژه یگان‌ وحدت برای نخستین‌بار در روز ارتش

پیمبری خاطرنشان کرد: در رژه بیست و نهم فروردین برای نخستین بار یگانی تحت عنوان یگان وحدت متشکل از نیروهای نظامی آماده ایثار برای دفاع از ایران اسلامی پیشاپیش دیگر یگان‌ها رژه خواهند رفت.

وی افزود: هم‌چنین در صورت مساعد بودن شرایط جوی در حین مراسم فوق، رژه هوایی بالگردهای هوانیروز نیز انجام خواهد شد.

امیر پیمبری بیان داشت: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی ایران امام خمینی(ره) با نگرش دقیق و بسیار عمیقی که به ارتش داشتند و به منظور تثبیت نظام 29 فروردین را با نام روز ارتش نام‌گذاری کردند.

وی گفت: در این راستا و با هدف تثبیت پایه‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در مناطق مختلف کشور ارتش به مأموریت‌های مختلف پرداخته و با تمام توان از مرز‌های ایران اسلامی دفاع کرده و خواهد کرد.

فرمانده لشکر 23 تکاور ارتش جمهوری اسلامی ایران افزود: دشمنان قسم‌خورده ایران اسلامی از همان روزهای نخست دسیسه‌ها و ترفندهای خود را به منظور خدشه وارد کردن به این انقلاب آغاز کردند و با اعزام برخی از فریب‌خوردگان و خودفروختگان به مناطق مختلف کشور و اغتشاش‌هایی را در مرز‌های راه انداختند.

به گفته پیمبری، هدف دشمنان خارجی براندازی این نظام و تعرض به جان و مال و نأموس مردم است و در نظر داشته و دارند تا آرامش را در کشور خدشه‌دار کنند.

پیمبری تأکید کرد: اما حضور نیروهای انقلابی مانع از اجرایی شدن دسیسه‌های دشمنان شد و تمام فتنه‌های آنان را خنثی کرده‌ایم.

وی تصریح کرد: با شروع جنگ تحمیلی و آغاز هشت سال دفاع مقدس ارتش جمهوری اسلامی ایران با رشادت و توان بالا و شجاعت زیر نظر ولایت، توانست استکبار جهانی را که تصور می‌کرد، می‌تواند در مدت یک هفته ایران را شکست دهد، به مقابله و مبارزه بپردازد و با استقرار واحدهای اولیه خود در مناطق مختلف ارتش موفق شد بسیاری از حملات و تجاوزهای دشمنان را خنثی سازد.

این فرمانده ارتش جمهوری اسلامی افزود: اگر برخی از مناطق کشور در دوران جنگ تحمیلی به دست دشمن می‌افتاد، باز پس‌گیری آن بسیار دشوار می‌شد، لذا سربازان این نظام و ارتش جمهوری اسلامی با اقتدار و قدرت در برابر دشمن ایستادگی کردند و هجوم ارتش صدام را با عملیات‌های مختلف و مؤثر از بین بردند.

پیمبری گفت: ارتش جمهوری اسلامی ایران بعد از پذیرش قطعنامه و پایان جنگ تحمیلی وظایف خود را تمام شده ندانست و اقدامات مؤثری را در زمینه بازسازی یگان‌های خود کرد.

وی اظهار داشت: با توجه به تجربه هشت سال جنگ و آموزش نیروهای کارآمد و بالا رفتن توان علمی و تکنولوژی در کشور، ارتش جمهوری اسلامی ایران توانست با استفاده از این تجارب ضمن آماده‌سازی یگان‌های خود در جهت حفظ مرزهای کشور، ساخت تجهیزات نظامی و تسلیحات دفاعی،‌ اقدامات مؤثری در راستای اقتدار نظام انجام دهد.

* نقش ارتش در تولید ملی

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به نام‌گذاری سال جاری توسط رهبری معظم انقلاب اسلامی گفت: ارتش و به طور کلی نیروهای نظامی در این حوزه نقش بسیار مهمی دارند.

فرمانده لشکر 23 تکاور ارتش جمهوری اسلامی ایران تأکید کرد: اگر از من سؤال کنند که ارتش چه نقشی در این زمینه دارد، می‌گویم ما امنیت تولید می‌کنیم و امنیت زمینه اقتدار نظام و کشور و مردم را فراهم خواهد کرد.

پیمبری ادامه داد: اقتدار است که زمینه شکوفایی را فراهم کرده و در دوران شکوفایی می‌توانیم صنایع و تولیدات داخلی خود را مورد حمایت قرار داده و به خودکفایی دست‌یابیم.

انتهای پیام/خ10/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول