اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار مرکزی:

اقدامات حوزه بهداشت و درمان استان مرکزی قابل تقدیر است

خبرگزاری فارس: استاندار مرکزی گفت: اقدامات دانشگاه علوم پزشکی اراک در دولت نهم و دهم در بخش ارتقای شاخصه‌های بهداشت و درمان قابل تقدیر است.

اقدامات حوزه بهداشت و درمان استان مرکزی قابل تقدیر است

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک علی‌اکبر شعبانی‌فرد ظهر امروز در مراسم افتتاح ساختمان غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی اراک اظهار داشت: جایگاه استان مرکزی در بخش بهداشت و درمان در سال‌های گذشته رتبه 27 بود که با اقدامات ارزشمند دانشگاه در طی دولت نهم و دهم از 27 به 16 ارتقا یافته است.

وی تصریح کرد: با تحولی که در وزارت بهداشت به وجود آمده است، توجه به سلامت که حرکت بسیار بزرگ و عظیمی است در کشور انجام شد که این جای بسی خوشحالی است.

استاندار مرکزی با اشاره به اقدامات انجام شده در استان در حوزه بهداشت و درمان بیان داشت: جذب بیش از 600 متخصص در رشته‌های پزشکی، تربیت منابع انسانی، برنامه‌ریزی به منظور احداث دانشکده دندانپزشکی، اجرای موفق طرح پزشک خانواده، بهره‌برداری از سه بیمارستان جدیدالاحداث، چندین پلی‌کلینیک، ارتقای جایگاه اورژانس، تامین خون مورد نیاز شش استان کشور علاوه بر تامین داخل استان، ارتقای سطح آزمایشگاه‌ها، افتتاح بیمارستان امیرالمومنین(ع)، راه‌اندازی سی‌تی‌اسکن با همکاری بخش خصوصی، بهره‌برداری از دستگاه MIR، جذب متخصص قلب، راه‌اندازی بخش تحقیق و پژوهش در حوزه بهداشت و درمان از اقدامات مثبت و ارزشمند دانشگاه علوم پزشکی در دولت نهم و دهم است که باعث تحولات شگرفی در بخش بهداشت و درمان استان شده است.

شعبانی‌فرد با اشاره به رسالت سنگین وزارت بهداشت و درمان در نظارت بر فرآورده‌‌های غذایی ادامه داد: نزدیک به 40 درصد از مواد غذایی تولید شده مواد فاسد شدنی هستند که اگر بر نحوه تولید و عرضه این محصولات نظارت دقیق نشود، سلامت مردم و جامعه با خطر جدی مواجه خواهد شد.

وی تاکید کرد: ایران اسلامی در دوران قبل از انقلاب از جمله کشورهای واردکننده مواد غذایی بود که امروز با تولید 107 میلیون تن مواد غذایی از جمله کشورهای خودکفا در تولید مواد غذایی است.

گفتنی است در این مراسم ساختمان غذا و داروی استان مرکزی با حضور معاون وزیر بهداشت و جمعی از مسئولان افتتاح و مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

انتهای پیام/ن20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول