اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در خراسان‌جنوبی

کارهای انجام نداده زیادی در بخش بهداشت و درمان وجود دارد

خبرگزاری فارس: استاندار خراسان‌جنوبی گفت: کارهای انجام نداده زیادی نیز در بخش بهداشت و درمان وجود دارد که باید مورد توجه قرار گیرد.

کارهای انجام نداده زیادی در بخش بهداشت و درمان وجود دارد
به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، قهرمان رشید صبح امروز در دیدار با جمعی از اعضای نظام پرستاری خراسان‌جنوبی با بیان اینکه کارهای زیادی تا کنون در بخش درمان و بهداشت در استان انجام گرفته است، اظهار داشت: البته کارهای انجام نداده زیادی نیز در این بخش وجود دارد که باید مورد توجه قرار گیرد.
وی افزود: خراسان‌جنوبی به دلیل تازه تاسیس بودنش و چون در سال‌های گذشته از مرکز خراسان بزرگ دور بوده است در این زمینه کمبودات بیشتری دارد که لازم است این کمبودات مورد توجه بیشتر مسئولان وزارت بهداشت و درمان قرار گیرد.
استاندار خراسان‌جنوبی تصریح کرد: با توجه به وجود مشکلات و کمبودات زیاد در بخش بهداشت و درمان نیاز است ‌که برنامه‌ها با اولویت‌بندی اعلام شود تا اقدامات اساسی در این زمینه صورت گیرد.
 
پرستاران از جایگاه والای اجتماعی برخوردار هستند
رشید به جایگاه پرستاران در جامعه اشاره کرد و گفت: در همه کشورهای جهان پرستاران از جایگاه والایی برخوردار هستند چون پرستاری یک خدمت اجتماعی است و در کشور ایران نیز به دلیل وجود فرهنگ اسلامی این جایگاه والاتر است.
وی شغل پرستاری را یکی از مشاغل سخت استان دانست و افزود: از آنجا که ارباب‌رجوع در بیمارستان‌ها اکثرا افرادی دردمند و مریض هستند نیاز است که مسائل سلامتی جسمی و روحی این افراد مورد توجه قرار گیرد.
استاندار خراسان‌جنوبی اظهار داشت: در دولت نهم و دهم خدمات زیادی برای پرستاران در نظر گرفته شده است که وضعیت را نسبت به گذشته برای این قشر بهتر کرده است و این جای تقدیر دارد.
رشید تصریح کرد: در مرکز توسط دولت پیگیری‌های زیادی برای حل مشکلات پرستاران انجام شده که امید است این مسائل در استان‌ها نیز مورد پیگیری قرار گیرد.
وی بخشی از درخواست‌های پرستاران را در حوزه مسائل رفاهی مانند مسکن، ورزش و انجام حمایت‌ها عنوان کرد و گفت: باید برنامه مشخصی برای حل مشکل پرستاران در مورد این مسئله تهیه شود.
استاندار خراسان‌جنوبی در مورد ساخت یک بیمارستان توسط خیران در استان نیز اظهار داشت: اگر قرار باشد این بیمارستان در استان راه‌اندازی شود یک زمین در یک جای مناسب در اختیار خیران قرار می‌گیرد، هم‌چنین در زمینه ارائه تسهیلات نیز می‌توانیم کمک‌هایی را داشته باشیم.
انتهای پیام/م20/ط4000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول