اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سال گذشته

1400 مورد مشاوره حقوقی رایگان به شهروندان قمی ارائه شد

خبرگزاری فارس: مدیر کلینیک حقوقی دانشگاه مفید قم از ارائه هزار و 400 مورد مشاوره حقوقی و 100 مورد مشاوره روانشناسی رایگان به شهروندان در سال گذشته توسط مجموعه کلینیک حقوقی این دانشگاه خبر داد.

1400 مورد مشاوره حقوقی رایگان به شهروندان قمی ارائه شد

محمدمهدی مقدادی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم به تبیین برنامه‌های کلینیک حقوقی دانشگاه مفید در سال گذشته پرداخت و اظهار کرد: بیشترین فعالیت‌های این مجموعه برای خدمت‌رسانی به اقشار محروم و کم درآمد و آموزش مهارت‌های حقوقی به دانشجویان است که در این راستا توانستیم به توفیقات خوبی دست پیدا کنیم.

وی به تعداد کسانی که سال گذشته از مشاوره حقوقی بهره بردند اشاره کرد و ابراز داشت: از ابتدا تا روزهای پایانی سال گذشته هزار و 400 مورد مشاوره حقوقی به صورت حضوری و غیر حضوری به شهروندان صورت گرفت.

مدیر کلینیک حقوقی دانشگاه مفید با بیان اینکه در کنار مشاوره‌های حقوقی که به شهروندان ارائه می‌شود مشاورهای روانشناسی نیز انجام می‌پذیرد تصریح کرد: بیش از 100 مورد مشاوره روانشناسی خانواده نیز در این مدت به شهروندان داده شده است.

وی همچنین از آموزش 65 دانشجو به مدت دو و نیم سال در برنامه آموزشی کلینیک حقوقی این دانشگاه خبر داد و بیان کرد: به دانشجویانی که در این دوره‌های کارآموزی شرکت کردند گواهینامه ارائه شد.

عضو هیئت علمی دانشگاه مفید قم به برگزاری موفقیت‌آمیز سومین مدرسه تابستانی حقوق با عنوان «راهکارهای حمایت از کودکان و ارتقای حقوق آنان » در این سال خبر داد و بیان کرد: در این دوره 60 دانشجو از 12 دانشگاه مختلف کشور شرکت کردند که گواهینامه بین‌المللی به آنان اعطا شده است.

مقدادی بیان کرد: این دوره بین‌المللی با همکاری معاونت حقوقی قوه قضائیه و یونیسف ایران در دانشگاه مفید قم برگزار شد و برای امسال نیز برنامه‌هایی در دست تدوین است که بر اساس آن مدرسه حقوق را با موضوعی خاص با همکاری دانشگاه‌های مختلف کشور در دانشگاه مفید قم برگزار می‌کنیم.

وی از حضور وکلای برجسته در کلینیک حقوقی دانشگاه مفید به صورت داوطلبانه خبر داد و گفت: سال گذشته تعداد 51 وکیل با این مجموعه همکاری کردند و به ارائه خدمات حقوقی رایگان به شهروندان پرداختند.

مدیر کلینیک حقوقی دانشگاه مفید قم به ارتباط و همکاری با سازمان‌های دولتی و غیر دولتی اشاره و بیان کرد: معاونت حقوقی قوه قضائیه، دادگستری،‌ اداره‌کل بهزیستی، کمیته امداد امام خمینی(ره)، کانون وکلای استان قم، مرکز مشاوران قوه قضائیه منطقه دو کشوری و یونیسف ایران از جمله سازمان‌های دولتی و غیر دولتی هستند که با این مجموعه در سال گذشته ارتباط و همکاری داشتند.

وی به برنامه‌های این کلینیک در سال جدید اشاره و ابراز کرد: تحقیقات علمی و توسعه کلینیک حقوقی از جمله مهم‌ترین اقداماتی است که در دستور کار این کلینیک قرار دارد.

مقدادی هدف از اهتمام در امر توسعه کلینیک حقوقی را ارائه خدمات حقوقی بیشتر به اقشار کم درآمد عنوان و ابراز کرد: با توسعه این کلینیک کارگاه‌های علمی و آموزشی متعددی در زمینه حقوق کودک، حقوق کارگران و مهارت‌های حقوقی برگزار می‌شود.

وی تاکید کرد: این کلینیک در تلاش است با هماهنگی لازم و در راستای تعالیم اسلامی و اهداف نظام جمهوری اسلامی کلینیک‌های حقوقی دانشگاهی را در مراکز علمی دیگر گسترش دهد.

عضو هیئت علمی دانشگاه مفید قم با بیان اینکه امسال چهارمین مدرسه تخصصی حقوق برگزار می‌شود تصریح کرد: عنوان مدرسه حقوقی که امسال برگزار می‌شود هنوز قطعی نشده است، ولی با توجه به نظرسنجی انجام شده قوت حرکت حول «حقوق بشر دوستانه اسلامی و بین‌المللی» با عنوان «حقوق کودک و نقش آن در توسعه مطلوب» بیشتر از دیگر موضوعات است که بعد از تصویب نهایی با همکاری دیگر دانشگاه‌ها برگزار می‌شود.

وی به اهداف بلند کلینیک حقوقی دانشگاه مفید اشاره و ابراز کرد: مجموعه اقداماتی که در این کلینیک صورت می‌گیرد با پشتوانه آموزه‌های اسلامی است که به توسعه مطلوب، عدالت‌محوری و ارتقای فرهنگ حقوقی جامعه کمک شایانی خواهد کرد.

انتهای پیام/و10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول