اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم خوی و چایپاره در مجلس:

استیضاح وزرا برای حمایت از حقوق ملت است

خبرگزاری فارس: نماینده مردم خوی و چایپاره در مجلس گفت: استیضاح وزرا در نظام جمهوری اسلامی ایران فقط برای حمایت از حقوق ملت انجام می‌گیرد.

استیضاح وزرا برای حمایت از حقوق ملت است

موید حسینی صدر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در خوی اظهار داشت: استیضاح وزرا در حکومت اسلامی فقط در راستای انجام دادن وظایف قانونی صورت می‌گیرد به طوری که هیچ‌گاه حالت سیاسی پیدا نمی‌کند و مسائل حاشیه‌ای در این امر دخالت ندارد.

وی تصریح کرد: به استیضاح کشاندن وزراء دولت در صحن مجلس و سوال کردن از آنها یکی از وظایف بدیهی و قانونی نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی قلمداد می‌شود به طوری که نباید به این انجام وظیفه نمایندگان مجلس نگاه سیاسی در جامعه شکل بگیرد.

این مسئول با بیان اینکه استیضاح وزیر کار در مجلس قطعی شده است، خاطرنشان کرد: تاکنون 20 امضاء برای عملی شدن این موضوع جمع‌آوری شده است به طوری که پا توجه به نوع فعالیت و فضای حاکم در مجلس به نظر می‌رسد استیضاح به برکناری وزیر کار منتهی گردد.

حسینی صدر از انتصاب مرتضوی در راس سازمان تامین اجتماعی کشور انتقاد کرد و گفت:  کسی باید به کرسی ریاست در یک سازمان اقتصادی تکیه بزند که سابقه فعالیت اقتصادی و تحصیلات این حوزه را داشته باشد پس فارغ از مسائلی که پیرامون این فرد مطرح است باید گفت ایشان تجربه فعالیت در این زمینه را ندارند.

* استیضاح وزیر کار اقدامی تلافی‌جویانه مقابل پاسخ‌های رئیس جمهور به سوال‌ها نیست

این مسئول در واکنش به این مطلب که استیضاح وزیر کار به نظر می‌رسد در اقدامی تلافی‌جویانه برای نحوه پاسخ‌گویی رئیس جمهور به سوال‌های نمایندگان تدوین شده است، این گونه پاسخ داد: چنین مسئله‌ای به هیچ عنوان صحت ندارد زیرا برخورد با مسائل، با چنین رویکردی در حکومت اسلامی حرام است.

وی ادامه داد: بعضی نمایندگان از عملکرد آقای شیخ‌الاسلامی رضایت ندارند و عده‌ای دیگر به انتصاب آقای مرتضوی در یکی از مدیریت‌های کلیدی کشور اعتراض دارند پس مجموعه عوامل دست به دست هم داده است تا رضایت چندانی از مجموعه وزارت کار وجود نداشته باشد مضاف بر اینکه وجود 10 رای نیز برای برکناری استیضاح شونده کفایت می‌کند.

حسینی‌صدر در پاسخ به این سوال مبنی بر این که عده‌ای معتقد به ایجاد شکاف بیشتر بین دولت و مجلس در اثر این استیضاح هستند، خاطرنشان کرد: نمایندگان مردم در مجلس فقط به وظایف قانونی و شرعی در این زمینه عمل می‌کنند و به جوانب امر فکر نمی‌شود.

نماینده مردم خوی و چایپاره در مجلس به نتیجه فعالیت‌های اشتغالزایی در کشور به ویژه آذربایجان غربی اشاره کرد و اظهارداشت: نرخ بیکاری جوانان برخلاف آمارهای اعلام شده بسیار بالا است به طوری که می‌طلبد در این زمینه بیشتر و بهتر کار شود.

انتهای پیام/غ10/ض1002

00
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول