اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست حوزه هنری آذربایجان‌شرقی خبر داد

ساخت فیلم کوتاه با موضوع حقوق و کرامت انسانی در تبریز

خبرگزاری فارس: سرپرست حوزه هنری آذربایجان‌شرقی از ساخت فیلم کوتاه با موضوع حقوق و کرامت انسانی در تبریز خبر داد.

ساخت فیلم کوتاه با موضوع حقوق و کرامت انسانی در تبریز

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز به نقل از روابط عمومی دفتر شمالغرب کمیسیون حقوق بشر اسلامی، شهرام خدایی در جمع هنرمندان از انجام 400 عنوان برنامه هنری در زیرشاخه‌های هنر دینی و انقلابی در رشته‌های مختلف ادبی، تجسمی، تصویری، موسیقی و نمایشی در سال 90 خبر داد و اظهار کرد: هنر انقلاب ابعاد و مظاهر وسیعی دارد و بسیاری گونه‌ها و مکاتب هنری را شامل می‌شود.

وی با بیان اینکه ‌لازم است هنر مبتنی بر اندیشه‌‌های متعالی، هنر عدالت‌طلب و هنری که در خدمت توسعه آرمان‌های انقلابی باشد در چارچوب هنر انقلاب نشر و حمایت شود، افزود: برای اینکه بتوانیم امید هنر انقلاب باشیم و هنر صیقل‌دهنده اسلام ناب محمدی (ص) را گسترش دهیم نیازمند ترسیم برنامه‌های مبتنی بر عقلانیت، معنویت و شناخت صحیح از پیرامون خود هستیم.

رئیس کارگروه هنر و حقوق بشر شمالغرب کشور با اشاره به برنامه‌های پیش روی این کارگروه برای بسط و توسعه مفاهیم حقوق بشر اسلامی به زبان هنر اظهار کرد: برگزاری نمایشگاه‌های مختلف عکس و کاریکاتور، انجام مسابقات تهیه فیلم کوتاه و انیمیشن همچنین نشست‌های حقوقی برای هنرمندان از جمله این برنامه‌ها بوده و لازم است بگویم که حوزه هنری را با تمام امکانات برای نشر و گسترش حقوق بشر اسلامی بدون هیچ چشمداشتی بسیج خواهیم کرد.

سرپرست حوزه هنری آذربایجان‌شرقی، حوزه هنری را از نهادهای فرهنگی مؤثر در جامعه دانست و گفت: رسالت‌ها و مأموریت‌های حوزه هنری از گستردگی و وسعت برخوردار است و تبیین جایگاه حقوق بشر در قرآن، روایات و احادیث می‌تواند یکی از مأموریت‌ها و برنامه‌های حوزه هنری در آینده قلمداد شود.

وی با اشاره به برنامه‌ها و فعالیت‌های حوزه هنری در طول سال 90، روح اسلامی و انقلابی برنامه‌های هنری را مهم‌ترین اولویت حوزه هنری دانست و گفت: مباحث مربوط به حقوق بشر در برنامه‌های سال 91 جایگاه ویژه‌ای خواهند داشت.

انتهای پیام/‌ش30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول