اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس منابع طبیعی گرمی:

تجاوز به مراتع پایمال کردن حقوق اجتماعی است

خبرگزاری فارس: رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان گرمی گفت: تجاوز و تعدی به منابع طبیعی و مواهب الهی بزرگ‌ترین خیانت به حقوق اجتماعی و عمومی جامعه است.

تجاوز به مراتع پایمال کردن حقوق اجتماعی است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، سیروس سرحدی عصر امروز در جلسه ستاد اجرایی کارگروه توسعه بخش کشاورزی اظهار داشت: برخورد جدی با متجاوزان منابع طبیعی در سال‌های اخیر سبب شده است تا میزان تخریب و تهدید جدی این عرصه‌ها به حداقل برسد و یک حرکت مثبت و سازنده را در صیانت از عرصه‌های طبیعی و جنگلی شاهد باشیم.

وی با یادآوری این‌که امسال نیز با همراهی دستگاه‌های متولی به ویژه یگان حفاظت منابع طبیعی، صیانت از عرصه‌ها و منابع خدادادی با جدیت و پشتکار خاص ادامه پیدا می‌کند، تصریح کرد: ضرورت دارد دست متجاوزان به اراضی ملی و مرتعی و همچنین جنگلی قطع شود تا سواستفاده‌های احتمالی به حداقل برسد.

سرحدی در ادامه سخنان خود ضرورت صدور اسناد مالکیت به دولتی را بر اراضی ملی و مرتعی یادآور شد و خاطر نشان کرد: ما تاکنون برای بخشی از این اراضی صدور سند را شاهد بودیم که واگذاری آن به متقاضیان منوط به طی مراحل اداری و قانونی است.

این مسئول ظرفیت و مسافت مراتع گرمی را 100 هزار هکتار اعلام کرد و ادامه داد: تلاش می‌کنیم برای تمامی این اراضی اسناد رسمی و دولتی دریافت کنیم.

وی از واگذاری دو هزار و 500 هکتار از اراضی ملی گرمی به بخش کشاورزی و بهره‌برداران این حوزه خبر داد و اضافه کرد: این اراضی ملی در بخش‌های مرکزی، انگوت و موران گرمی است که از منابع آب کافی برخوردار بوده و امکان توسعه و رونق بیشتر وجود دارد.

به گزارش فارس، رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان گرمی گفت: در مناطقی که آب کافی برای کشت و زرع وجود نداشته باشد، می‌توان نسبت به اجرای طرح‌های تولید دام و طیور اقدام کرد.

سرحدی در ادامه سخنان خود با یادآوری این‌که امسال توسعه بخش کشاورزی به عنوان زیرساخت تقویت تولید ملی در اولویت قرار گرفته است، افزود: منابع طبیعی بهترین سرمایه و ابزار در تحقق پیام نوروزی مقام معظم رهبری است که می‌تواند شایسته‌ترین ابزار در تقویت و تولید ملی و رشد مؤلفه‌های اقتصادی متنوع باشد.

وی تصریح کرد: ما با تمام توان در تحقق شعار امسال و توسعه بخش کشاورزی مصمم به برداشتن گام‌های مؤثر و اساسی هستیم تا در یک ظرفیت‌سازی مناسب بتوانیم اهدافمان را محقق کنیم.

انتهای پیام/ی20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول