اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول نهاد رهبری در دانشگاه رودهن تاکید کرد

رعایت حقوق دینی و اعتقادی دانشجویان در دانشگاه‏ها

خبرگزاری فارس: مسئول نهاد رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی واحد رودهن بر لزوم رعایت حقوق دینی، اعتقادی و معنوی دانشجویان و ضرورت توجه به تربیت مذهبی دانش‏پژوهان در دانشگاه‏ها تاکید کرد.

رعایت حقوق دینی و اعتقادی دانشجویان در دانشگاه‏ها

به گزارش خبرگزاری فارس از شرق استان تهران حجت‏الاسلام محمدابراهیم سراج عصر دوشنبه در سخنانی پیرامون ضرورت تغییر رویکردهای غیر عالمانه نسبت به مسائل اسلام بیان کرد: توجه به تقویت ایمان دانش‏پژوهان و ترغیب آنان به انجام وظایف عبادی از مسائل اساسی و مهم است.

وی اظهار داشت: از اشتباهات بسیار فاحش برخی افراد این است که اگر در مسئله‏ای بین دانش بشری و متون معتبر اسلام مغایرت و اختلاف ببینند، دیدگاه دانش بشری را ترجیح می‏دهند.

مسئول نهاد رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی واحد رودهن یادآور شد: این اشتباه خطرناک ناشی از عدم شناخت اسلام و مبانی مستحکم آن است بنابراین اگر کسی دین مبین اسلام را به درستی شناخته باشد، به خوبی می‏داند که متون معتبر آن فرا علم هستند زیرا خاستگاه و منشأ آن فرا بشری است.

سراج در ادامه با اشاره به ضرورت رعایت حقوق دینی، اعتقادی و معنوی دانشجویان و ضرورت توجه به تربیت مذهبی دانش‏پژوهان اظهار داشت: اگر فردی در مدارس یا دانشگاه‏ها یا سایر مراکز علمی اقدام به دائر کردن کلاس درس در زمان اذان و نماز کند، در حقیقت علاوه بر اقدام غیر قانونی، حقوق دینی و معنوی افراد را نیز نادیده گرفته و زیر پا گذاشته و این حاکی از عدم برداشت صحیح وی از کارکردهای سازنده اعمال عبادی و دینی است.

وی اضافه کرد: توجه به تقویت ایمان دانش‏پژوهان و ترغیب آنان به انجام وظایف عبادی از مسائل اساسی و مهم است که در صورت توجه به آن، می‏توان نسبت به سعادت فردی تاثیر مثبت اجتماعی آنان امیدوار بود در غیر اینصورت باید شاهد متخصصان غیر متعهدی باشیم که زیان‏های مادی و معنوی فراوانی را ایجاد خواهند کرد.

سراج گفت: نباید تمام خیرات را در علوم تجربی و انسانی جست‏وجو کرد، واقعیت امر آن است که دانش بشری بخشی از مشکلات انسان را برطرف می‏کند و بخش مهم دیگر را ایمان و اعتقادات دینی برطرف می‏سازد.

مسئول نهاد رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی واحد رودهن با اشاره به مطالبی از استاد شهید مرتضی مطهری افزود: بین علم و ایمان رابطه‏ای دقیق وجود دارد و نباید بین آنها جدایی افکند چرا که به تعبیر استاد مطهری، علم سرعت می‏دهد و ایمان جهت، علم توانستن است و ایمان خوب خواستن، علم انقلاب برون است و ایمان انقلاب درون، ایمان جهان را جهان آدمیت می‏سازد و ایمان روان را روان آدمیت.

سراج تاکید کرد: جدا کردن این دو نهاد مهم که در حقیقت دو بال پرواز و صعود برای تعالی و تکامل بشریت هستند، خسارات بزرگی به انسان و جامعه انسانی وارد خواهد کرد.

انتهای پیام/آ20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول