اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی همدان:

تاکسی،‌ رسانه انتشار اطلاعات و آموزش‌های شهروندی است

خبرگزاری فارس: مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی همدان گفت: تاکسی به عنوان منتشرکننده اخبار، اطلاعات و آموزش شهروندی، یک رسانه است.

تاکسی،‌ رسانه انتشار اطلاعات و آموزش‌های شهروندی است

محمدجواد زارعی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان، تاکسی‌ را به عنوان یک رسانه منتشرکننده اخبار، اطلاعات و آموزش شهروندی عنوان و اظهار کرد: با استفاده از فضای تاکسی‌ها می‌توانیم فرمایشات مقام معظم رهبری را درباره نامگذاری امسال تحقق بخشیده و با برگزاری مسابقه" بهترین نظرات در خصوص عنوان سال" اهمیت این امر را در بین شهروندان درونی کنیم.

وی تاکسیرانی را بزرگترین مجموعه ارائه‌کننده اشتغال نامید و افزود: سالانه بیش از 700 تا 800 کارت شهری جدید توسط سازمان تاکسیرانی صادر می‌شود که خود نمونه‌ خوبی از آمار اشتغال محسوب می‌شود.

مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی همدان خاطرنشان کرد: تاکسی‌های سازمان ایرانی است و رانندگان همواره تلاش کرده‌اند تا از قطعات و محصولات تولید شده داخلی در اتومبیل خود استفاده کنند که در سال جاری نیز تأکیدات خود را در این باره افزایش داده و رانندگان را به مصرف محصولات داخلی تشویق می‌کنیم اما اجباری در کار نیست.

وی در خصوص تاکسی بانوان و لزوم حضور آنها در ناوگان تاکسیرانی بیان کرد: هر فردی که برای اخذ کارت شهری اقدام کند در صورت دارا بودن صلاحیت و بدون در نظر گرفتن جنسیت می‌تواند فعالیت خود را در ناوگان تاکسیرانی آغاز کند و ورود بانوان به این عرصه نیز از ممنوعیتی برخوردار نیست.

زارعی تصریح کرد: حضور بانوان محجبه و فعالیت آنها در تاکسیرانی بسیار مورد توجه مسافران خانم قرار گرفته و استقبال زیادی از این تاکسی‌ها می‌شود و این در صورتی است که سوار شدن مسافران مرد نیز در تاکسی‌ با راننده خانم، منعی ندارد.

وی تعداد بانوان دارای کارت شهری تاکسیرانی را 40 نفر عنوان و افزود: از این تعداد شش نفر در حال فعالیت بوده و به مسافران خدمات‌رسانی می‌کنند.

مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی همدان از فراهم شدن زیرساخت‌های آموزش تاکسیرانان در سال جاری خبر داد و گفت: مکانیزه کردن خدمات، ایجاد سیستم کنترل ناوگان و راه‌اندازی خدمات جدید که شامل تفکیک تاکسی‌های مسافربر و دربستی می‌شود از برنامه‌های سازمان تاکسیرانی در سال جاری است.

وی تراکم تعداد تاکسی‌های موجود را بدون اشکال عنوان و افزود: با توجه به جمعیت 500 هزار نفری همدان، هنوز به سرانه 5 هزار تاکسی نرسیده‌ایم و تعداد تاکسی‌های موجود 3 هزار و 800 دستگاه است و این در حالی است که نباید تقاضای مسافران در ساعات خاصی از روز و شب و عدم دستیابی به تاکسی‌ها را فراموش کنیم.

وی در پایان بافت متمرکز شهر همدان، هجوم یکباره مردم به مرکز شهر و به خصوص میدان امام خمینی(ره) و درخواست بازگشت مسافران به نقاط گوناگون را از عوامل موثر در ایجاد نوسانات شدید تورم مسافر و تاکسی در برخی ساعات روز عنوان کرد.

انتهای پیام/ی20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول