اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار خراسان‌رضوی:

خدمت در بهزیستی از شیرخوارگی تا خودکفایی و اشتغال است

خبرگزاری فارس: استاندار خراسان‌رضوی در بازدید از شیرخوارگاه حضرت علی‌اصغر(ع) گفت: خدمت در بهزیستی از شیرخوارگی تا خودکفایی و اشتغال است.

خدمت در بهزیستی از شیرخوارگی تا خودکفایی و اشتغال است

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد به نقل از روابط عمومی استانداری خراسان‌رضوی محمود صلاحی در این بازدید خدمت در بهزیستی و کمک به مددجویان را بسیار ارزشمند دانست و اظهار داشت: این نهاد خدمتگزار مسیر خوبی را از شیرخوارگی تا خودکفایی و اشتغال افراد بی‌سرپرست و بدسرپرست دنبال می‌کند.

وی این خدمت‌رسانی بی‌منت را شایسته قدردانی عنوان کرد و افزود: استانداری نیز در این راستا از هیچ کوششی دریغ نمی‌کند.

استاندار خراسان‌رضوی با تأکید بر فرهنگ‌سازی در جامعه برای انجام وظایف پدر و مادری در هر شرایطی، بیان داشت: تمام مردان و زنان باید به گونه‌ای تربیت شوند تا آمادگی نگه‌داری از فرزندان خود را پیدا کنند.

این مسئول ادامه داد: در صورت تخطی افراد از این وظیفه بنا به هر دلیلی، دولت آماده است تا خدمات بهزیستی را به مددجویان ارائه دهد.

وی تدارک محیط‌های فرهنگی مناسب برای کودکان و نوجوانان بی‌سرپرست و بدسرپرست را امری مهم قلمداد کرد و گفت: مدیران بهزیستی استان تاکنون بسیار عالی در این زمینه فعالیت کرده‌اند.

تهمینه شکیب مدیرکل بهزیستی خراسان‌رضوی نیز در این بازدید ابراز داشت: استان بیشترین مراکز غیردولتی و هیئت امنایی نگه‌داری از کودکان بی‌سرپرست در کشور را دارا است.

این مسئول افزود: 72 مرکز غیردولتی و چهار مرکز دولتی در استان وظیفه نگه‌داری از 3 هزار کودک بی‌سرپرست و بدسرپرست را برعهده دارند.

شکیب با اشاره به نیازهای جمعیت زیر پوشش این نهاد، خواستار تحقق کمک‌های دولتی در این زمینه شد.

فرخنده پیرنهاد مدیر مرکز شیرخوارگاه علی‌اصغر(ع) نیز در این بازدید از این مرکز به عنوان تنها مؤسسه نگه‌داری کودکان زیر شش سال در خراسان‌رضوی نام برد.

وی پذیرش کودک در این مرکز را تنها از طریق معرفی دادگستری میسر دانست و اذعان داشت: این کودکان که همگی بی‌سرپرست و یا بدسرپرست هستند پس از رسیدن به سن 6 سال به سایر مؤسسات زیرمجموعه بهزیستی منتقل می‌شوند.

پیرنهاد فضای فیزیکی این مؤسسه را مطلوب ارزیابی و ابراز امیدواری کرد: توجه ویژه مسئولان به این مؤسسه منجر به افزایش تعداد کارکنان و رسیدن به استاندارد یک کودکیار و یک خدمه به ازای هر ده کودک شود.

انتهای پیام/ن30/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول