اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس کل دادگستری یزد:

حضور اتباع بیگانه از معضلات مهم یزد است

خبرگزاری فارس: رئیس کل دادگستری استان یزد گفت: حضور اتباع بیگانه از معضلات مهم و دائمی استان یزد به شمار می‌رود.

حضور اتباع بیگانه از معضلات مهم یزد است
به گزارش خبرگزاری فارس از یزد، غلامحسین حیدری ظهر امروز در جلسه شورای پیشگیری از وقوع جرم استان یزد با اشاره به اینکه موضوع پیشگیری از وقوع جرم در دستگاه قضایی از اهمیت زیادی برخوردار است، اظهار داشت: تاکنون دو همایش در استان‌های یزد و اصفهان در زمینه پیشگیری از وقوع جرم برگزار شده و اقدامات خوبی در این زمینه صورت گرفته است.
وی با بیان اینکه حدود یک هزار و 600 عنوان مجرمانه در قانون وجود دارد، افزود: برای پیشگیری از وقوع جرم در کشور اقدامات متعددی نیاز است و باید جرایمی که از لحاظ وقوع در اولویت هستند، مدنظر قرار گیرند.
حیدری خاطرنشان کرد: در عین حال نباید نسبت به سایر جرایمی که در جامعه اتفاق می‌افتد، بی‌تفاوت بود.
وی با بیان اینکه طلاق در قانون جرم نیست، اظهار داشت: این پدیده مؤید ناهنجاری‌ها و نابسامانی‌هایی در جامعه است که تبعات منفی بسیاری دارد و می‌تواند عامل بروز برخی از جرائم باشد.
حیدری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به روند افزایشی پرونده‌های طلاق در دستگاه قضایی در استان یزد خاطرنشان کرد: در شش ماه نخست سال جاری در مقایسه با مدت مشابه سال قبل 12 درصد ورودی پرونده‌های طلاق به دادگستری افزایش داشته است.
وی عنوان کرد: 40 درصد از درخواست طلاق‌ها توافقی است و از ابتدای سال جاری تاکنون 500 پرونده طلاق توافقی در استان به ثبت رسیده است.
رئیس کل دادگستری استان یزد حضور اتباع بیگانه در استان را یکی دیگر از معضلات استان یزد برشمرد و اظهار داشت: اتباع بیگانه به ویژه افاغنه، فرصت‌های شغلی زیادی را از شهروندان گرفته‌اند و ازدواج آنها با دختران ایرانی مشکلات زیادی را برای جامعه به وجود آورده است.
وی با اشاره به اینکه جرائم را نمی‌توان به طور کلی در جامعه ریشه‌کن کرد، افزود: می‌توان با بررسی و تجزیه و تحلیل و ارائه راهکاری مناسب، وقوع جرم در جامعه را به حداقل رساند.
دادستان عمومی و انقلاب یزد نیز در این نشست با اشاره به تشکیل معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم در قوه قضائیه اظهار داشت: این معاونت در مرکز و همه استان‌های کشور تشکیل شده و با توجه به اینکه بیش از یک سال از عمر آن نگذشته است، دستاوردهای خوبی در زمینه پیشگیری از وقوع جرم به دست آورده است.
جمال قضاوتی بیان کرد: یکی از اهداف این معاونت تشکیل شورای پیشگیری از وقوع جرم در استان‌ها با مشارکت مسئولان امنیتی، انتظامی، قضاوتی و جمعی از مدیران کل استان به منظور ارائه راهکارهای مناسب برای کاهش جرائم است.
دادستان عمومی و انقلاب یزد در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: با توجه به تعامل و هماهنگی میان دستگاه‌های قضایی، اطلاعاتی و انتظامی، استان یزد از لحاظ امنیتی در مقایسه با سایر استان‌ها وضعیت مطلوب و خوبی دارد.
وی یکی از جرم‌های مهم استان یزد را سرقت ذکر کرد و ادامه داد: خوشبختانه جرم سرقت در استان یزد در شش ماهه اول سال جاری در مقایسه با شش ماهه اول سال گذشته روند نزولی داشته است.
قضاوتی، اعمال منافی عفت و به کارگیری اتباع بیگانه را از دیگر جرائم استان ذکر کرد و افزود: این دو جرم در کارگاه آموزش پیشگیری از وقوع جرم که در استان اصفهان برگزار شد، بررسی و راهکارهایی برای جلوگیری از وقوع این جرایم ارائه شد که به زودی اجرایی خواهد شد.
معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان یزد نیز در این نشست با اشاره به اینکه استان یزد جزو نخستین استان‌هایی است که شورای پیشگیری از وقوع جرم در آن تشکیل شد، افزود: هدف از تشکیل این شورا در استان، تدوین برنامه‌های استانی به منظور پیشگیری از وقوع جرم است زیرا وضعیت سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و میزان وقوع و نوع جرائم در هر استان متفاوت است.
سید علی‌اصغر رفاهی اظهار داشت: به زودی شورای پیشگیری از وقوع جرم در شهرستان‌های استان یزد نیز تشکیل و وضعیت شهرستان‌ها از لحاظ نوع و میزان وقوع جرائم بررسی و راهکارهای عملی ارائه می‌شود.
وی جرائم موادمخدر، سرقت، تصادفات و به کارگیری اتباع بیگانه و طلاق را به ترتیب مهم‌ترین جرائم استان یزد ذکر کرد و افزود: با توجه به اینکه معضل به کارگیری اتباع بیگانه در کارگروهی که در اصفهان تشکیل شد بررسی و راهکارهای مقابله با آن ارائه شد، به زودی و به صورت ترویجی اجرا و عملیاتی می‌شود.
رفاهی با تأکید بر تغییر فرهنگ کار در جامعه اظهار داشت: برای مقابله با نیروی کار اتباع بیگانه که بیشتر مشاغل سخت و سنگین را انجام می‌دهند، باید فرهنگ کار را تغییر دهیم و نیروهای بومی را تشویق به انجام این کارها کرده و کم کم جایگزین نیروی کار اتباع بیگانه کنیم.
وی خاطرنشان کرد: به کارگیری نیروی کار اتباع بیگانه روزانه 630 میلیون تومان خسارت به استان وارد می‌کند و کارفرمایان نیز روزانه 154 میلیون تومان از به کارگیری نیروی کار اتباع بیگانه سود می‌برند.
انتهای پیام/م10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول