اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس شورای هیئت‌های مذهبی پاکدشت خبر داد:

صدور ۳۵ مجوز فعالیت ویژه هیئت اتباع بیگانه در پاکدشت

خبرگزاری فارس: رئیس شورای هیئت‌های مذهبی پاکدشت گفت: 35 مجوز فعالیت موقت ویژه هیئت‌های مذهبی اتباع بیگانه در پاکدشت صادر شد.

صدور ۳۵ مجوز فعالیت ویژه هیئت اتباع بیگانه در پاکدشت
محمد مصابر پور امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در جنوب استان تهران از صدور مجوز فعالیت موقت ویژه هیئت‌های مذهبی اتباع بیگانه در پاکدشت خبر داد و گفت: بر اساس مراجعات و درخواست‌های اتباع بیگانه مقیم در شهرستان‌ و پس از تایید اداره رسیدگی به اتباع فرمانداری و کسب مجوز از این اداره، مجوز فعالیت موقت ۱۰ روزه برای این هیئت‌های صادر شد.
رئیس شورای هیئت‌های مذهبی اداره تبلیغات اسلامی پاکدشت گفت: در این راستا ۳۵ مجوز فعالیت ویژه اتباع بیگانه در پاکدشت صادر شد.مجوزهای صادره پس از اتمام مدت مذکور جمع آوری می‌شوند.
وی در ادامه با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در ارتباط با ویژگی‌های مجالس عزاداری امام حسین (ع) گفت: نخستین ویژگی مجالس امام حسین (ع) این است که چنین مجالسی، محبت به اهل بیت علیهم‏السلام را زیاد کنند. چون ارتباط عاطفی، یک رابطه بسیار ذی‏قیمت است. شما، روحانیون، باید کاری کنید که محبت شرکت‏کنندگان در مجالس مذکور، روزبه‏روز نسبت به حسین‏بن‏علی علیه‏السلام، خاندان پیغمبر و مناشی‏ء معرفت الهی، بیشتر شود. اگر شما خدای ناکرده، در مجالس مذکور وضعی را به‏وجود آورید که مستمع یا فرد بیرون از آن فضا، از لحاظ عاطفی به اهل‏بیت علیهم‏السلام نزدیک نشد، بلکه احساس دوری و بیزاری کرد، نه فقط چنین مجالسی فاقد یکی از بزرگترین فواید خود شده، بلکه به یک معنا، مضّر هم بوده است. حال شما که موسس یا گوینده چنین مجالسی هستید، ببینید چه کاری می‏توانید بکنید که عواطف مردم، براثر حضور در این مجالس، نسبت به حسین‏بن‏علی علیه‏السلام و اهل بیت پیغمبر علیهم افضل (ص) روزبه‏روز بیشتر شود.
مصابر پور تاکید کرد: دومین ویژگی که باید در این مجالس به وجود آید، این است که مردم نسبت به اصل حادثه عاشورا، معرفت روشن‌تر و واضح‌تری پیدا کنند. بنابراین، به عنوان منبری یا سخنران، باید به موضوعاتی بپردازید که جوابگوی چنین سؤالاتی باشد. باید نسبت به اصلِ حادثه عاشورا معرفتی در افراد به‏وجود آید. اگر در روضه‏خوانی و سخنرانی یا سایرِ مطالب بیان شده از طرف شما، نکته‏ای روشنگر یا حداقل اشاره‏ای به این معنا نباشد، یک رکن از آن سه رکنی که عرض شد، کم و ناقص خواهد بود. یعنی ممکن است مجلس مذکور، فایده لازم را ندهد و ممکن هم هست خدای ناکرده در بعضی از فروض، ضرر هم بکنیم.
رئیس شورای هیئت‌های مذهبی پاکدشت در پایان خاطرنشان کرد: سومین ویژگی لازم در این مجالس، افزایش ایمان و معرفت دینی در مردم است. در چنین مجالسی باید از دین، نکاتی عنوان شود که موجب ایمان و معرفتِ بیشتر در مستمع و مخاطب شود. یعنی سخنرانان و منبری‌ها، یک موعظه درست، یک حدیث صحیح، بخشی از تاریخ آموزنده درست، تفسیر آیه‏ای از قرآن یا مطلبی از یک عالم و دانشمند بزرگ اسلامی را در بیانات خود بگنجانند و به سمع شرکت‏کنندگان در این مجالس برسانند.
انتهای پیام/خ۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول